kolay pişirme teknikleri

DAHA İYİ BESLENME İÇİN KOLAY PİŞİRME TEKNİKLERİ

Oct 27, 2020 | BESLENME

Sağlıklı beslenmek ve sağlıklı yemekler pişirmek karmaşık olmak zorunda değil!

Günümüz dünyasında yoğun tempoda çalışmak besleyici öğün hazırlamaya vakit bulmayı zorlaştırıyor. İşte sana bu durumu kolaylaştıracak ve yemek pişirmeyi gözünde büyütmeni engelleyecek birkaç öneri!

Pişirme teknikleri

Bir tavuğu bugüne kadar hep tek bir şekilde pişirmiş olman yeteneklerini geliştiremeyeceğin anlamına gelmez.

kolay pişirme teknikleri

Kısık ateşte suyla pişirmek

Yemeği suyu ile yavaşça pişirmek yemeği yumuşatıp, besin değerlerini de korurken farklı tatların birbirine geçmesine yardımcı olur. Doğru, bu diğer tekniklerden daha çok zaman alır fakat yemek hem daha yumuşak hem daha lezzetli olur.

Öneriler:

• Yemeği haşlayarak pişirmek o yemeği yumuşatacağı için daha uygun fiyatlı bıçaklar tercih edilebilir.

• Sebzelerin pişmesi et ve türevlerine göre daha az zaman alır bu yüzden yumuşamasını önlemek için sebzeleri daha sonra ekleyebilirsin.

• Haşlayarak bir et veya benzeri bir besini pişirmek yaklaşık iki saat sürebilir. Hazırlık zamanını da plana katarak pişirmende fayda var.

Izgarada pişirmek

Izgara, tavuk veya et gibi yağsız proteinleri pişirmenin en besleyici bir yoludur çünkü hamurdan ve aşırı yağlardan kaçınmış olursun. Ayrıca ızgarada pişirmek yemeğinin kendi yağını da teflonda bırakmasını sağlayarak daha az yağ tüketmeni sağlar. Pişirirken ızgaranın aşırı sıcak olmadığını kontrol etmekte fayda var.

Öneriler:

• Izgaranı önden ısıt, yemeğini koyduğunda ise yanmayı önlemek için ateşi kıs.

• Isıyı korumak için üstüne bir kapak koy.

• Her kullanımdan sonra tel ile temizleyerek ızgaraya yapışan artıkları temizle. İyi temizlenmezse kalanlar sonraki kullanımda yanabilir.

kolay pişirme teknikleri

Sağlıklı besin takasları

• Krema, mayonez yerine yoğurt,

• Pizza, pilav, patates yerine karnabahar,

• Sofra tuzu yerine kaya tuzu,

• Meyve ile tatlandırılmış yoğurt veya protein tozu yerine cottage peyniri

• Diğer yağlar yerine avokado yağı tüketerek daha sağlıklı beslenmiş olabilirsin.