performansı artıran besinler

ATLETİK PERFORMANSINI ARTIRACAK 6 BESİN

Mar 26, 2021 | BESLENME

Dengeli ve yeterli beslenmeden sporda istediğin performansı gösteremezsin!

Sporda yüksek performans göstermenin temel kuralı, vücudunu gerekli besinlerle desteklemendir. Eğer diyetinde bazı besin maddeleri eksik olursa, düzenli spor yapsan bile performansın artış göstermeyebilir.

İşte atletik performansını artırman için beslenme uzmanlarının önerdiği bazı gıdalar…

Yulaf Ezmesi

performansı artıran besinler

Yulaf ezmesi hem sporcular için mükemmel bir karbonhidrat kaynağıdır hem de lif içeriği yüksektir. Bu da kendini daha uzun süre daha tok hissetmeni sağlar. Yulaf kardiyovasküler hastalıkları önlemeye de yardımcı olur. Uyanır uyanmaz bir kase yulaf ezmesi yemek, sağlığın ve spor performansın için idealdir. Yulaf ezmesini süt ve kuru meyvelerle karıştırıp yiyebileceğin gibi yulaf lapası, sağlıklı granolalar veya bar şeklinde de tüketebilirsin.

Yumurta

performansı artıran besinler

Yumurta, sporcuların en sevdiği yiyeceklerden biridir. Spor performansını artıran özelliği ise içerdiği yüksek protein oranıdır. Yumurtanın hem sarısı hem de beyazı vücudumuz tarafından mükemmel bir şeklilde hazmedilir; bu nedenle yumurta sarısını atma hatasına düşmemeli ve içerdiği minerallerden en iyi şekilde yararlanmak için onu bir bütün olarak yemelisin.

Somon

performansı artıran besinler

Bu yağlı balık, kas yapıcı protein ve Omega-3 yağ asitleri ile doludur, bu da atletik aktiviteler nedeniyle ortaya çıkabilecek iltihabı azaltır. Atardamarları temizleme özelliğine sahip olduğundan kalp hastalıklarını da önlemeye yardımcı olur. Somonu haftada yaklaşık 20 gram tüketmen öneriliyor. Onu sandviç, salata veya makarnalarına ekleyip tadını çıkarabilirsin.

Muz

performansı artıran besinler

Muz egzersiz öncesi ya da sonrası için hem düşük kalorili hem de potasyum bakımından zengin bir atıştırmalıktır. Potasyum kasların toparlanması ve krampların azalması için çok faydalıdır. Ayrıca muzu çantana atıp yanına alabilir ve spor öncesi veya sonrası vakit kaybetmeden tüketilebilirsin.

Yeşil Yapraklı Sebzeler

performansı artıran besinler

Ispanak ve pazı gibi koyu yeşil yapraklı sebzelerin yanı sıra, brokoli, karnabahar ve brüksel lahanası da atletik performansını artıran antioksidan, vitamin ve mineraller açısından zengindir. Ayrıca vücudunu iltihaplanmaya karşı korurlar. İçerdikleri demir ise çalışan kaslara daha fazla oksijen verilmesini sağlar.

Baklagiller

performansı artıran besinler

Baklagiller hem vejetaryenler hem de et yiyenler için harika birer bitki bazlı proteini kaynağıdır. Üstelik siyah fasulye, barbunya, börülce veya kuru fasulye gibi farklı çeşitleri sayesinde öğünlerine renk de katarlar. Onları salatalara ekleyebilir veya güveçte pişirebilirsin. Etin aksine, fasulye ve baklagiller doymuş yağ içermeyip ve lif içerirler; bu da kendini daha uzun süre tok hissetmene yardımcı olur.