iyileşmeyi hızlandıran atıştırmalıklar

ANTRENMANDAN SONRA İYİLEŞMENİ HIZLANDIRAN 4 ATIŞTIRMALIK

Sep 1, 2021 | BESLENME

Bu atıştırmalıklar toparlanma sürecinde kaslarına enerji ve güç verecek.

Egzersiz çabalarını en üst düzeye çıkarmak istiyorsan, bu işin önemli bir parçası da vücudunun gelişmesi için ihtiyaç duyduğu besin maddelerini edinmesini sağlamaktır . Antrenman sonrası iyileşme sürecini hızlandırmak için doğru besinleri bilinçli bir şekilde tüketmen, kaslarının kendilerini onarmasına ve güçlenmesine yardımcı olur.

Genel bir kural olarak, antrenmanından sonraki iki saat içinde yemek yemen idealdir. Ve tıpkı egzersizlerin gibi, atıştırmalıklarını ve yemeklerini önceden planlamak da işini kolaylaştırır. Bu şekilde planına bağlı kalacağından ve antrenmanların tüm faydalarından yararlanacağından emin olabilirsin.

Kaslarının antrenman sonrası yenilenmesi için ideal bazı besinler bulunur.. Yoğun bir antrenman yaptıktan sonra, aşağıdaki toparlayıcı atıştırmalıklarla kaslarını onarabilir ve onlara yeniden enerji kazandırabilirsin.

Kakaolu Süt

iyileşmeyi hızlandıran atıştırmalıklar

Kakaolu süt sadece çocuklar için değildir! Araştırmalar kakaolu sütün içerdiği karbonhidrat ve protein oranının, egzersiz sonrası vücudunuz için ideal olduğunu gösteriyor. Çünkü karbonhidratlar vücudunun enerji kaynaklarını yenilemesini ve bir sonraki antrenmanının daha iyi olmasını sağlar. Karbonhidratlar sütteki proteinin kas inşa etmek ve onarmak için kullanılmasına da yardımcı olur.

Fıstık Ezmesi ve Reçel

iyileşmeyi hızlandıran atıştırmalıklar

Egzersiz sonrası ideal besin dengesini sağladığı için, bir bardak sütle birlikte tam tahıllı ekmek üzerine fıstık ezmeli ve ev yapımı, şeker içermeyen reçelli veya muzlu sandviç yemen öneriliyor. Fıstık ezmesi protein, ekmek karbonhidrat ve reçel de antioksidan içerdiğinden bu üçlü, vücuduna tam olarak ihtiyaç duyduğu şeyi verir.

Yoğurt ve Meyve

iyileşmeyi hızlandıran atıştırmalıklar

Yoğurt ve taze meyve, antrenman sonrası için benzersiz faydalara sahiptir. Meyveler, bağırsağını dengeleyen antioksidanlarla ve prebiyotik liflerle doludur. Yoğurt bolca protein içerir, bu da onu özellikle ağırlık antrenmanı sonrası için ideal bir seçim haline getirir. Meyveler konusunda seçim senin. Dilediğin meyveyi tüketebileceğin için çeşitler artacak ve sen de bu atıştırmalığı sıkılmadan keyifle tüketmeye devam edebileceksin.

Smoothie

iyileşmeyi hızlandıran atıştırmalıklar

Smoothie’ler antrenman sonrası atıştırmalıkları arasında bir klasik haline geldi. Hem vücuduna kaybettiği sıvıyı kazandırır hem besleyicidir hem de hazırlayabileceğin tarifler neredeyse sonsuzdur. Karbonhidrat için muz, yağ asitleri için keten tohumu, protein için fıstık ezmesi, antioksidan için ıspanak veya çilek gibi farklı malzemeleri deneyebilirsin. Örneğin sağlıklı dondurulmuş meyvelerle, yarım muzu, çekirdeksiz hurmayı, 1 fincan ıspanağı ve öğütülmüş keten tohumunu sütle blender’da karıştırıp harika bir smoothie hazırlayabilirsin.