sağlıklı kahvaltılar

5 DAKİKA İÇİNDE HAZIRLAYABİLECEĞİN SAĞLIKLI KAHVALTILAR

Sep 23, 2021 | BESLENME

Sabahları vücuduna gereken enerjiyi vermek için iyi bir kahvaltıya ihtiyacın var. Bu sağlıklı tariflerin hepsini sadece 5 dakikada hazırlayabilirsin!

Bazı sabahlar daha fazla uyumak isteyebilir, yatakta fazladan on dakika daha geçirmek isteyebilirsin. Ancak bu da günün en önemli öğününü hazırlamak için daha az zamanının kalması demek. Kapıdan karnın aç çıkıp ardından sağlıksız tercihlere yönelmek yerine, kendine lezzetli, az yağlı bir kahvaltı hazırlamaya ve güne güzel başlamaya ne dersin?

Enfes smoothie’ler, renkli meyve ve yulaf karışımları veya protein dolu kahvaltılar için pek çok hızlı ve kolay tarif var! Vücudumuz enerji ister, bu nedenle protein, yağ, karbonhidrat, mineral ve vitaminlerin doğru dengesini elde etmen kendini daha uzun süre tok hissetmeni sağlar.

İşte kendini sağlıklı ve enerjik hissetmeni sağlayacak favori tariflerimizden bazıları!

Geceden Hazırladığın Yulaf Kasesi

sağlıklı kahvaltılar

Bu yulaf ezmesi tarifi epey hızlı bir şekilde hazırlanabilir. Ayrıca lezzetlidir ve kendini daha uzun süre tok hissederken beslenmene biraz meyve eklemenin de mükemmel bir yoludur. Yulafı bir gecede yoğurt veya bitkisel sütte beklet, içine biraz doğranmış elma, armut ve chia tohumu atabilirsin.

Fıstık Ezmesi, Muz ve Chia Tohumu

sağlıklı kahvaltılar

Fıstık ezmesi sadece protein, sağlıklı yağlar ve lif gibi şeylerle dolu olmakla kalmaz, aynı zamanda onu ekmeğine sürmek sadece birkaç saniyeni alır. Bu yüzden hızlı kahvaltı fikirlerinde tekrar tekrar karşımıza çıkar. Fıstık ezmesinin üzerine muz ve chia tohumu eklemek de iyi bir fikir olabilir. Muz mükemmel bir enerji kaynağıdır, chia tohumları ise protein ve kalsiyum açısından zengindir.

Orman Meyveli Parfe

sağlıklı kahvaltılar

Canın tatlı çekiyorsa, bu kahvaltı tarifine bayılacaksın. Bir kaşık dolusu süzme yoğurdu bir kavanoza koy, aralara frambuaz, böğürtlen, çilek gibi meyveler ekle. Son olarak üzerini biraz bal ve tarçınla süsle!

Mantarlı ve Domatesli Yumurta

sağlıklı kahvaltılar

Ekmeği kesmeye veya azaltmaya çalışıyorsan, bu yüksek proteinli kahvaltı senin için harika bir seçenek olacak; üstelik hazırlaması düşündüğünden bile hızlı! Bir avuç mantarı ve domatesi doğra, ardından bir tavada az miktar yağla sotele. Bu arada iki yumurtayı haşla. Bunlar hazır olduğunda, hepsini bir tabakta birleştirmen yeterli!

Yeşil Smoothie Kase

sağlıklı kahvaltılar

Kolay kahvaltı tarifleri söz konusu olduğunda smoothie’ler en iyi seçenek olabilir. Hemen hemen her türlü meyve ve yoğurt (veya vegan bir alternatif için bitkisel süt) kombinasyonunu bir araya getirebilir ve bir dizi faydasının yanı sıra lezzetinden de memnun kalacağını garanti edebilirsin. Basitçe iki muzu dilimle, yarım avokadoyu doğra, iki avuç ıspanağı ve sütü ya da yoğurdu ekle. Ardından blender’da karıştır. Dilersen üzerine biraz yaban mersini ve ay çekirdeği serpebilirsin.