düzenli beslenme

5 ADIMDA DÜZENLİ BESLENME

Dec 16, 2021 | BESLENME

Beslenme düzeninde kendine koyacağın bazı kurallarla hem sağlığını hem de kilonu koruyabilirsin.

Sağlıklı beslenme kavramı günümüzde kimi zaman kulağa korkutucu gelebiliyor. Elimizin altındaki bilgi akışı çoğunlukla faydalı olsa da, bize sunulan çeşitli diyet şekilleri ya da beslenme trendleri bazen bazı şeyleri eksik ya da yanlış yapıyor hissine kapılmamıza neden olabiliyor.

Aslında işleri bu kadar karmaşıklaştırmaya gerek yok, düzenli beslenerek hem sağlığını hem kilonu koruman için şimdi sıralayacağımız bu beş kural işini çok kolaylaştıracak!

Tok Tutan Bir Kahvaltı

düzenli beslenme

Vücudunu güne hazırlayan en önemli öğün kahvaltı. Eğer kahvaltıyı atlarsan ya da şeker dengende dalgalanmalara neden olacak gıdalar yersen, ilerleyen saatlerde daha çok acıkacaksın. Bu da diğer öğünlerinde gereğinden fazla yemene neden olacak. Seni uzun süre tok tutacak, dengeli bir kahvaltıyla güne başlaman sağlıklı beslenmenin ilk şartı.

Sağlıklı Atıştırmalıklar

düzenli beslenme

Öğün arasında karnın acıktığında abur cubur yerine sağlıklı atıştırmalıklara yönelmelisin. Porsiyonlarına dikkat ederek tüketeceğin çiğ kuruyemişler, kuru ya da taze meyveler gibi sağlıklı atıştırmalıklarla hem fazla kalori almayacaksın hem de bunların içerdiği faydalı besin maddeleri sağlığına katkı yapacak.

Dengeli Porsiyonlar

düzenli beslenme

Kilonu korumanın önemi bir adımı da porsiyonlarının büyüklüğüne dikkat etmen. Öğünün ne kadar sağlıklı olursa olsun, bu onu istediğin kadar tüketebileceğin anlamına gelmiyor. Tabağındakilerin dengeli ve yeterli miktarlarda protein, sebze, karbonhidrat ve sağlıklı yağ içerdiğinden emin ol.

Yeterli Su Tüketimi

Vücudunun su ihtiyacını karşılaman da yediklerin kadar önemli. Bu nedenle günde ortalama 1,8 litre su tüketmen gerekiyor. Tabii bu miktar spor yaptığın günlerde artabilir. İçtiğin su seni tok hissettirecek, böylece aniden gelen yemek yeme isteğini geçiştirmende sana yardımcı olacak.

Planlı Bir Beslenme Düzeni

düzenli beslenme

Eğer yemeğini önceden planlayıp alışverişini de buna göre yapmadıysan, karnın bir anda acıktığında hızlı bir karar verip sağlıksız besinler tüketmeye açık olman mümkün. Bu nedenle haftalık yemek planını önceden hazırlamalı, alışverişini de bu plana uygun bir şekilde yapmalısın. Böylece kararsız kaldığın anlarda da dengeli beslenmeye devam etmiş olacaksın.