bağışıklık güçlendiren gıdalar

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRECEK 5 BESİN

Feb 11, 2020 | BESLENME

Bu gıdaları tüketerek daha sağlıklı bir kış geçirebilirsin.

Kışın hastalıklara karşı daha savunmasız oluyoruz. Bu mevsimi sağlıklı atlatmak istiyorsan bunu güçlü bir bağışıklık sistemi ile başarabilirsin. Bağışıklık sisteminin sağlıklı olması için yeterince uyuman, düzenli olarak spor yapman ve stresini yönetebilmen gerekiyor. Ayrıca beslenmene de dikkat etmelisin.

İşte sağlıklı ve güçlü bir bağışıklık sistemi için kışın mutlaka tüketmen gereken besin maddeleri:

C Vitamini

Temel besin maddelerinden C vitamini antioksidan özelliğe sahip. Antioksidanlar bağışıklık sistemine hasar veren serbest radikallerle mücadele etmesiyle biliniyor. Özellikle stresli bir tempon varsa C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirmende sana ekstra faydalı olacak. Bu gıdaları tüketmen sana C vitamini sağlayacak:

Portakal, greyfurt gibi narenciye çeşitleri

Kivi

Kırmızı ve yeşil biber

Brokoli

Çilek

E Vitamini

Tıpkı C vitamini gibi, E vitamini de güçlü bir antioksidan. E vitamini özellikle yaşlı bireyler olmak üzere herkesin bağışıklık sisteminin sağlığı için vazgeçilmez bir besin maddesi. E vitamini en fazla şu gıdalarda bulunuyor:

Buğday özü yağı

Badem

Ayçekirdeği

Fındık

Fıstık ezmesi

bağışıklık güçlendiren gıdalar

Çinko

Çinko bazı bağışıklık sistemi hücrelerinin üretim sürecine dahil olan bir mineral. Araştırmalar ortalamadan daha düşük bir çinko seviyesinin bağışıklık sisteminin işlevlerini olumsuz etkilediğini gösteriyor. Çinkoyu şu gıdalardan alabilirsin:

Fasulye

Kaju fıstığı

Nohut

Karoten

Bir başka antioksidan çeşidi olan karoteni tükettiğinde vücudun onu A vitaminine dönüştürüyor, bu da bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlıyor. İşte karoten kaynağı doğal gıdalar:

Havuç

Kale

Kayısı

Mango

Omega-3

Omega-3 yağ asitleri enflamasyonu bastırmasıyla ve bağışıklık sistemini kontrol altında tutmasıyla biliniyor. Omega-3 içeren bu besinleri tüketirsen bağışıklık sisteminde gerçekleşebilecek sorunların önüne geçebilirsin:

Ton, somon, sardalya, alabalık gibi yağlı balıklar

Keten tohumu

Ceviz

bağışıklık güçlendiren gıdalar

Diğer Gıdalar

Yemeklerine sarımsak eklemen, yoğurt ve kefir gibi probiyotikler tüketmen ve yeşil çay içme alışkanlığı edinmen de seni hastalıklara karşı daha güçlü kılacak.