yaza hazırlık

Yaza Hazır Mısın?

Kendini yaza hazır hissetmiyorsan hemen bu önerilerimizi uygulamaya başlamalısın.

Sıcak yaz günlerine çok az kaldı. Bu demektir ki mayoyla geçireceğin günler çok yakın. Eğer son bir kaç ayını tembel günlerle ve beslenmene dikkat etmeden geçirdiysen, yaz için beslenme ve spor açısından kampa girmenin tam sırası. Peki kendini yaza hazır hissetmek için neler yapmalısın?

Odaklan

Spor ve beslenme amacından şaşmak istemiyorsan bir aksiyon planına ihtiyacın var. Fitness uzmanları vücut, beslenme, sportif açılardan hedefler belirlemeni öneriyor. Gerçekçi zaman dilimleri içinde gerçekçi hedefler koymak ve bunları gözünde canlandırmak motivasyonunu artırma konusunda sana yardımcı olacak.

Harekete Geç

Kimse için mucizevi bir çözüm yok! Vücudunu şekillendirmek istiyorsan aktif olmalısın. Egzersiz rutinine mutlaka ağırlık çalışmalarını da eklemelisin. Tek başına kardiyo yerine, ağırlık antrenmanları ile kardioyu birleştirmen daha fazla kalori yakmanı, vücudunu şekillendirmeni ve metabolizmanı hızlandırmanı sağlayacak.

Uzmanlar vücut ağırlığı ile yapılan idmanların bunun için ideal olduğunu söylüyor. Squat, şınav, lunge, mekik ve plank gibi egzersizler kardiyo ile birleştirmen için harika.

yaza hazırlık

Doğru Beslen

Yine kimse için sihirli bir iksir yok! Yaz gelmeden daha iyi bir vücuda sahip olmak istiyorsan tükettiğin besinleri mutlaka kontrol etmen gerek. Hayat tarzıyla ilgili seçimlerinde daha dikkatli olanlar kilosunu da daha iyi kontrol edebiliyor.

Uzmanlar, beslenmenin merkezine sebze yemeklerini, salataları ve kompleks proteinleri koymanın önemini vurguluyor.

Mutfağa Gir

Yemeğini kendin yapman düzgün beslenme açısından işleri çok daha kolaylaştırıyor. Yapılan bir araştırma evde hazırladığın bir öğünün, dışarda yediğin ya da eve söylediğin bir öğünden ortalama 200 kalori daha az olduğunu söylüyor.

Öğle yemeğini yanına al, akşam da yemeğini kendin pişir. Belinin inceldiğini görmek istiyorsan yemeğini kendin hazırlamaya başla, hem bu aynı zamanda cebini de rahatlatacak!

yaza hazırlık

Sıvılara Dikkat Et

İhtiyacın olan tek sıvı su! Bu demek oluyor ki hedefine ulaşmak için yapman gereken en basit değişiklerden biri kalorili meşrubatları, yani gazlı içecekleri, şişelenmiş meyve sularını, sütlü kahveyi ve tabi alkolü azaltmak hatta mümkünse bırakmak.

Uzmanlar günde en az 2 litre su içmen gerektiğini de vurguluyor.