Uyku Sırasında Muhtemelen Senin De Yaptığın 5 Hata

İyi bir uykunun öneminin hepimiz farkındayız. Peki hangi alışkanlıklarının uyku kaliteni düşürdüğünü biliyor musun?

Günümüzde zaman kavramı, yaptığımız işler ve teknoloji gibi unsurlar değiştikçe uyku düzenlerimiz de ister istemez bu durumdan etkilendi. Birçok araştırma, az uyumanın hem psikolojimiz hem de sağlığımız üzerinde negatif etkileri olduğunu gösteriyor. Muhtemelen daha önce kaliteli uyku uyumanın yöntemleri hakkında “Yatmadan telefonunu uzağa koy” gibi tavsiyeler okudun. Peki ya farkında olmadan yaptığın diğer hatalar? Kalitesiz bir uyku uyumana neden olacak sık yapılan birkaç hatayı senin için listeledik.

#1 Çok sıcak bir ortamda uyumak

Araştırmalara göre uyumak için en ideali 15-20 derecelik bir ortam. Hatta yapılan bir araştırmaya göre tam 19 derece sıcaklığa ayarlanmış bir odada uyumak metabolik rahatsızlıkları ve diyabeti engellemeye de yardımcı oluyor.

#2 Eski bir yastık kullanmak

Eğer yastığını en son ne zaman yenilediğini hatırlamıyorsan büyük bir ihtimalle artık yenilemenin zamanı gelmiş demektir. Araştırmalara göre yastığı her iki yılda bir yenilemek önemli. Yastığını test etmek için onu tam ortadan ikiye katlamayı dene. Eğer katladığın şekilde kalıyor ve geri açılmıyorsa yeni bir yastık edinmen iyi olur. Ayrıca yastıklarda biriken ölü deri ve toz da alerjini tetikleyebilir.

#3 Uykuya hazırlık yapmamak

Yatmadan hemen önce yatağında laptop çalışıyorsan mükemmel bir uyku bekleme. Uyumak için yatağa girmeden 5 dakika önce kendine zaman ayır. Mesela derin derin nefes alıp verebilir, hafifçe vücudunu esnetebilir, kitap okuyabilir veya rahatlatıcı müzikler dinleyebilirsin.

#4 Çok fazla tatlı tüketmek

Yatmadan önce çok şekerli veya kalorili gıdalar tükettiğinde kan şekerin yükselir ve uyuduğun anda da hemen düşer. Bu durum senin uykunu bölüp gece yarısı uyanmana neden olabilir. Buna ek olarak çikolatada bulunan kafein de gece uyanık kalmana neden olur.

#5 Sürekli saate bakmak

Yatağa girdikten sonra alarmını kurduğuna eminsen, en iyisi o andan itibaren artık alarm çalana dek daha fazla saate bakmamak. Saatin ilerleyişini izlersen beynin rahatlayamaz. Bu da uykuya dalamamana sebep olabilir. Son olarak eğer gece uyanırsan saate bakmamaya çalış. Bunun yerine nefes alıp verişine odaklanarak beynini rahatlatıp tekrar uykuya dalmayı deneyebilirsin.