Sonbahar Yorgunluğuna Sporla Veda Et

Üzerindeki o depresyon hırkasını hemen çıkar! Egzersiz yaparak sonbahardan kaynaklanan bitkin ve depresif hallerinin üstesinden kolaylıkla gelebilirsin.

Mevsimsel değişikliklerin ruh halimizi etkilediği bir gerçek. Özellikle havanın soğuduğu ve günlerin kısalması nedeniyle güneş ışığının azalmaya başladığı sonbahar döneminde vücudumuzun salgıladığı mutluluk hormonu seviyesi düşüyor. Kendimizi enerjisiz, yorgun ve bitkin hissediyoruz. Bu geçiş dönemini rahatça atlatabilmek için medikal takviyeler almak yerine egzersiz yapmak çok daha sağlıklı bir seçenek. Egzersiz yapmanın sana sağladığı fiziksel faydaların yanı sıra ruh sağlığına da nasıl iyi geldiğine beraber bakalım mı?

1. Oksijen seviyesini artırır

Sebepsiz yere gelen baş ağrısı ve sonbahar yorgunluğu için pilates veya zumba gibi düşük şiddetli ve kendini zorlamadan yapacağın egzersizler öneriliyor. Bunlar, vücudunun beyin dahil tüm bölgelerine oksijen taşıyor, böylece modunu ve enerjini yüksek tutuyorlar.

2. Bağışıklık sistemini güçlendirir

Egzersiz, hastalıklarla mücadele etmek ve bağışıklık sistemini güçlendirmek için harika bir yol. Fiziksel aktivite, kanın pompalanma hızını yükselterek vücudundaki enfeksiyonun daha etkin şekilde tespit edilmesine ve ardından yok edilmesine yardımcı oluyor.

3. Sağlıksız atıştırma isteğini önler

Güneş ışığının azalmaya başlaması, ruh halini iyileştiren hormon olan serotoninin aktifliğini düşürüyor. Bu da kendini daha yorgun ve aç hissetmene, sağlıksız atıştırmalara yönelmene sebep oluyor. Egzersiz yaparak aldığın bu kalorileri yakabilir ve böylece kilo almamış olursun.

4. Modunu yükseltir

Sonbahar ve kış ayları pozitif kalmanın, üretken ve aktif olmanın en zor olduğu dönemler. Hava şartlarını değiştiremesen de egzersiz yaparak ruh halini değiştirebilirsin. Pek çok araştırma egzersiz yapmanın vücudunun endorfin salgılamasına yardım ettiğini gösteriyor. Böylece modun da yüksek kalıyor!

5. Kötü alışkanları azaltır

Havalar soğudukça evde oturup dizi izlemenin egzersiz yapmaktan daha cazip geldiğini biliyoruz. Hareketsiz şekilde oturup abur cubur yiyerek ya da alkol tüketerek saatlerce dizi izlemek yerine, haftalık rutinine egzersizi eklemek için kendini zorla! Sonbahar yorgunluğunu ve stresini çok daha az hissedeceksin.