Kilo Vermeni Hızlandıracak 8 Yöntem

Kilo vermeye çalışmanın eğlenceli olmadığını biliyoruz ama bu çok zor olduğu anlamına da gelmiyor.

Kilo vermeni hızlandırmak istiyorsan bilmen gereken bazı önemli ipuçları var. Bu 8 yöntemi uyguladığında ne kadar hızlı sonuç aldığına sen de şaşıracaksın!

1. Başlamadan Önce Bunu Unutma

Kilo vermeye başlamadan önce bunu unutma: Kilolu değilsin, sadece fazla yağ dokusuna sahipsin. Kilo vermeye çalışmak utanılacak bir durum değil. Kilo vermek, ulaşmak istediğin bir hedef. Vazgeçmeden, istikrarlı olarak devam edersen tüm hedeflerine ulaşabilirsin.

2. Diyet Yapma, Sağlıklı Beslen

Diyeti uygulaman gereken bir zorunlulukmuş gibi düşünüp kendine eziyet etme. Sağlıklı beslenme şeklini hayat stilin haline getirebilirsen bu bir “zorunluluk” olmaktan çıkacak. Zaman zaman, kendini şımartmak istediğinde bazı kuralları bozabilirsin fakat genel rutinini bozmadığından emin olmalısın.

3. Egzersiz Yap

Egzersiz yapmak bu yoldaki en büyük yardımcın. Yağ yakmak istiyorsan düzenli olarak egzersiz yapmalısın. Harcadığın kalori aldığın kaloriden daha fazla olmalı. Temel kural bu! Tek dikkat etmen gerekenlerden biriyse egzersiz sonrası oluşacak açlık hissi. Bununla da sağlıklı küçük atıştırmalıklarla başa çıkabilirsin.

4. Kalorileri Hesapla

Kilo verme serüveninin temel prensibi aldığın kalorileri tüketmen. Kalorisi eşit iki yiyeceğin besin değerleri de eşit demek olmuyor. Her zaman yağ ve şeker oranı düşük ve seni daha uzun süre tok tutacak besinleri tercih etmelisin.

5. Doğru Besin Tercihi Yap

Protein seni en çok tok hissetirecek besin. Kilo vermek istiyorsan besin sıralamanda proteini en önde tutmalısın. Bir diğeri ise lifli sebzeler. Lifli sebzeler yağ yakımını hızlandırdığı gibi aynı zamanda epey besleyici. Beslenme rutinine eklemen gereken bir diğer besin ise iyi yağlar. Çekinmeden tüketebileceğin bazı yağlar arasında avokado yağı ve zeytin yağı bulunuyor.

6. Neyi Nasıl Yediğine Dikkat Et

Hepimizin aslında aç olmadığımız halde yemek yemeyi sevdiğimiz bazı anlar vardır. Televizyon izlerken, araba sürerken, çalışıken gibi… Bu durumlarda kendine aç olmadığını hatırlatman gerekiyor. Uzmanlar ayrıca ana öğünlerini oturarak tüketmenin daha iyi olduğunu, bu şekilde kendini daha çabuk doymuş hissedeceğini söylüyor.

7. İlerlemeni Gör

Diyet ve egzersiz programının işe yarayıp yaramadığını görebilmenin en iyi yolu tartılmak. Belirli aralıklarda tartılarak en sağlıklı sonucu alabilirsin. Oluşturacağın bir tablo hem seni motive edecek hem de ne kadar ilerlediğini görmene yarayacak.

8. Stres ve Uykusuzluktan Kaçın

Yorgun ve stresli olduğunda vücudun kortizol salgılamaya eğilimli oluyor. Kortizol salgılanması ise canının karbonhidrat çekmesine sebep oluyor ki, bu da diyette en istemediğimiz durumlardan biri. Bu süreçte uyku düzenine çok dikkat etmelisin. Uykunu yeteri kadar alamaman, açlık hissi ile doğrudan ilişkili bir hormon olan grelinin salgılanmasını tetikliyor. Ayrıca doygunluk ve tokluk siyalı veren leptin hormonunu baskılıyor. Bu da demek oluyor ki diyetinin en büyük düşmanlarından ikisi stres ve uykusuzluk.