yüzme stilleri

Yüzerek Formda Kal!

Tüm yılın yorgunluğunu atmak, dinlenmek ve eğlenmek için tatile çıktığında spordan uzak kalma!

Tatilde, deniz veya havuz kenarında yazın keyfini çıkarırken spora ara vermeden formunu korumaya devam edebilirsin. Bunun için yapman gereken sadece bilinçli bir şekilde yüzmek. Farklı yüzme stillerine ve faydalarına hemen göz at, tatiline spor kat!

Serbest Stil

Serbest stilde önemli nokta ellerini kapalı tutman, çünkü parmakların açık olduğunda suyu yeterince itmek ve hızlı gitmek için sana gereken kuvveti alman mümkün olmayabilir.

Serbest stil, bacaklarının sıkılaşmasını ve omuzlarının şekil almasını sağlıyor. Uygulaması kolay olduğu için de uzun bir süre boyunca yapılabiliyor.

Serbest stilde 1 saat boyunca yüzerek yaklaşık 470 kalori yakabilirsin.

Sırt üstü

Sırt üstü yüzmek serbest stile göre daha yorucu fakat bel fıtığı, kireçlenme, skolyoz gibi rahatsızlıkları olanlar için çok uygun bir yüzme stili aynı zamanda. Dikkat etmen gereken en önemli nokta, kalçanı yukarı doğru çekerek vücudunu düz tutmak olmalı. Sırt üstü yüzme özellikle omuz, basen ve karın bölgendeki kasları çalıştırıyor.
1 saat boyunca sırt üstü yüzerek yaklaşık 510 kalori yakabilirsin.

Kurbağalama

Kurbağalama, diğer yüzme stillerine göre daha fazla kalori yaktıran ancak biraz daha zor ve kondisyon gerektiren bir yüzme stili. Bu stilde ayaklarının hareketi aynı bir kurbağanın hareketlerini andırıyor ve kolların sık aralıklarla öne doğru uzatılıyor.

Kurbağalama stili en çok kol ve bacak kaslarını çalıştırıyor. İç bacaklarda ve kollarda biriken yağları eritmek, bu bölgeleri sıkılaştırmak için ideal bir yüzme şekli.

1 saat boyunca kurbağalama yüzerek yaklaşık 550 kalori yakabilirsin.

Kelebek

Kelebek en zor yüzme stili ve genellikle profesyonel yüzücüler tarafından tercih ediliyor. Kelebek stilde iki kol aynı anda su yüzüne çekiliyor ve alınan kuvvetle vücut öne doğru atılıyor.

Kelebek stili tüm vücudu sıkılaştıran yüzme şeklidir. Kondisyonun iyiyse bir süre bu stilde yüzmen epey yararlı olacak.

1 saat boyunca bu stilde yüzmen imkânsız, ancak eğer 10 dakika yüzebilirsen yaklaşık 100 kalori yakabilirsin.