Yeni Bir Fitness Formülü: HIIT + Yoga

İki farklı antrenman türünün birleşiminden ortaya çıkan bu yeni fitness akımına sen de katıl!

Genelde HIIT egzersizlerinin set aralarında dinlenmek ya da esneme yapmak tercih ediliyor. Yeni bir araştırma ise bu egzersizlerin arasında yoga pozları yapmanın daha etkili sonuçlar yaratabileceğini söylüyor.

Bu yöntem zaten burpee ya da mountain climbers gibi hareketlerle çeşitli yoga pozların buluştuğu bir yoga türü olan atletik yogada var. Uzmanlar bu yöntemin yararlarını “Yoga ve HIIT hareketlerini eşleştirmek, fiziksel olarak dayanıklılığın artmasına, uzun kaslar oluşmasına, zihinsel olarak ise anksiyeteyi önlemeye ve kaliteli bir gece uykusuna yardımcı oluyor,” şeklinde açıklıyor.

Uzmanlar aşağıdaki kombinasyonlardan bir ya da birkaçını haftalık normal ağırlık programının 3 gününe eklemeni öneriyor.

  • Kettlebell goblet squat + Yukarı bakan köpek pozu
  • Şınav + Çocuk pozundan kedi, inek pozuna
  • Kettlebell swing + Yukarı bakan köpek pozu

Her bir eşleşmede, önce güç hareketini, nabzını maksimumunun 80%’ine getirecek şekilde, yani nefes nefese kalarak 1 dakika boyunca yapman ve ardından süre bitince 1 dakika yoga pozunda kalman gerekiyor. Bu bir set oluyor ve bunlardan 4 tane yapman öneriliyor.