Squat Öncesi Kontrol Listesi

İşte vücudunu squat egzersizine düzgün bir biçimden hazırlamanın 3 yöntemi.

Squat güç kazanman ve mobiliteni arttırman için yapabileceğin en iyi egzersizlerden biri. Ancak vücudunu harekete hazırlarken bazı potansiyel hataları yaparsan, bunlar eklemlerinde ekstra baskı yaratacağı için ağrıya neden olabilir. Bu gibi durumları yaşamaman için aşağıda önereceğimiz 3 aktiviteyi rutinine ekleyebilirsin.

  1. Kaslarını rahatlat.

Bir golf, tenis veya masaj topu gibi ufak topları ayak tabanının altında yuvarlayarak kalf kaslarını harekete hazırla. Eğer hareket esnasında kalflarında gerginlik hissediyorsan bu hareketi mutlaka uygulamanı öneririz.

  1. Bileklerinle ve belinle daireler çizerek eklem bölgelerini ısıt.

Bu eklemler onlara yüklediğin anlamdan çok daha fazlasını yapmak için varlar. Bu nedenle daha geniş açılı hareket edebilmeliler. Bu daire çizme hareketi ile daha derin squatlar yapabilirsin.

  1. Yan açılarda hareket et.

Squat yaparken dizlerinin içe doğru büküldüğünü fark ediyorsan, haftalık antrenman programına daha fazla yan açılarda hareket ekle. Örneğin yan lunge veya dizlerde mini band ile yan yan yürüme gibi. Bu tarz hareketler, bel gibi çekiş yapan kaslarını kuvvetlendirir ve antrenman sırasında dizlerinin yanlış yönde hareket etmesini engeller.