ısınma hareketleri

Spor Öncesi Neden Isınmalısın?

Spordan önce ısınma hareketleri yapmanın sana sağlayacağı 5 faydayı öğrenmek için hemen yazımıza göz at.

Spor öncesi ısınma yapmak kalbini, akciğerlerini ve kaslarını antrenmana hazırlıyor. Böylece antrenmanını daha verimli geçiriyorsun.

İşte ısınmanın sana sağladığı 5 ana fayda:

1. Kaslarının ısısı artıyor: Isınmış kaslar daha iyi ve daha rahat güçlenebiliyor. Spor öncesi ısınma ile kas zedelenmelerini de önlemiş oluyorsun. Ayrıca vücut sıcaklığın artınca kas esnekliğin de artıyor. Bu da devamında güçlenmeyi getiriyor.

ısınma hareketleri

2. Kan akışın hızlanıyor: Spor öncesi ısınmak, kanın ısısını arttırdığı için kan akışını da hızlandırıyor. Kan ısısının artışı, kaslarına daha fazla oksijenin ulaşımasını sağlayacağı için buna bağlı olarak kas dayanıklılığın da artıyor.

3. Aşırı ısınmayı önlüyor: Isınma hareketleri vücudundaki ısı yayılma mekanizmalarını harekete geçirerek sağlıklı soğumayı sağlıyor. Kardiyo antrenmanlarında meydana gelen aşırı ısınmanın önüne geçmeye de yardımcı oluyor.

ısınma hareketleri

4. Hormonal değişiklikler meydana getiriyor: Vücudundaki enerji üretimini düzenleyen çeşitli hormonların üretimini artırıyor. Bu hormon dengesi de, ısınma sırasında enerji üretmek için daha fazla karbonhidrat ve yağ asidi tüketilmesini sağlıyor.

5. Zihnen spora hazırlıyor: Spor öncesi ısınma, odaklanmayı artırarak antrenmana zihinsel olarak hazırlık yapabilmen için sana iyi bir fırsat tanıyor. Böylelikle spora daha iyi konsantre olabiliyorsun.