SABAH SPORUNU HAYATINA KATMAN İÇİN 10 YÖNTEM

Sabahları spor yapmayı hayatının akışına uydurman ve bunu bir alışkanlık haline getirmen için bu önerilerimizi takip et.

Eğer vücudunu forma sokmak istiyorsan günlük hayatının akışında spor yapmaya da mutlaka yer vermelisin. Bazı araştırmalar gösteriyor ki, haftada en az 4 gün olmak üzere 6 hafta boyunca spor salonuna gidersen bu artık bir alışkanlık haline dönüşüyor. Peki ne zaman spor yapabilirsin? Sabah uykusunun ne kadar vazgeçilmez olduğunu hepimiz çok iyi bildiğimizden genellikle akşam saatlerini tercih ediyoruz. Ancak yoğun bir iş ya da okul gününün ardından spor yapmak iyi bir fikir olsa da, biliyoruz ki, günün sonunda doğruca eve gidip kendini yatağa atmak isteğin de ağır basabilir.

Spor rutinini sabah saatlerine taşımak istiyorsan sana vereceğimiz bu 10 öneriyi dikkate alarak bunu başarabilirsin.

Özel ders satın al: Para ödediğimiz herhangi bir şeyi tam olarak değerlendiremediğimizde psikolojik olarak suçluluk duyuyoruz. Aynı şey spor için de geçerli. Spor için para ödeyenlerde devamlılığın daha çok olduğu gözlemleniyor.

Bir profesyonelle çalış: Spor yaparken seni motive edecek ve amacına ulaşman için sana yardımcı olacak birinin varlığı hiç de fena olmaz. Bu konuda kişisel bir eğitmenden destek alabilirsin. Buna bütçe ayırmak istemiyorsan bir arkadaşınla da spor yapabilirsin.

Erken uyu: Gece yarısından sonra uyuduğunda, “Sabah 6’da kalkıp koşuya gideceğim,” sözünü tutamayacaksın. Zinde olmak ve spor yapmak için yeterli enerjiye sahip olmak istiyorsan ortalama 7 saat uyumalısın.

Spor kıyafetlerini akşamdan hazırla: Sabahları spor için daha motive olmak istiyorsan kıyafetlerini akşamdan hazırlayabilirsin. Hem de bu zaman kazanmanı sağlayacak!

Koş: Kondisyonsuz maraton koşman elbette mantıklı değil. Herkese açık koşulara kayıt olup, o güne kadar kendini hazırlayabilirsin. Bunun senin için iyi bir motivasyon kaynağı olacak.

Perdelerin açık uyu: Perdelerin açık uyursan güneş ışığı doğal alarmın olacak. Güneş ışığı odanı doldururken uyanmaman mümkün değil. Bir diğer alternatif olarak uyanır uyanmaz odanın ışıklarını açabilirsin.

Hedef belirle: Kollarını mı şekillendirmek istiyorsun? 5 km’lik bir koşu hedefin mi var? Hedefini net bir şekilde belirle ve sonra onu gerçekleştir.

Sabah rutinini basitleştir: Sabah uyanır uyanmaz kahve tüketmeye çalış. Öğle yemeğini ise bir gece önceden hazırla. Böylece sabah zaman kazanmış olacaksın.

Birden fazla alarm kur ve telefonu yatağından uzak bir yerde bırak: İlk alarmla yataktan kalkmak epey zor değil mi? Sık aralıklarla çalan birden fazla alarm seni rahatsız edecek ve hemen ulaşamayacağın telefonunu susturmak için yataktan kalkmak zorunda kalacaksın.

Uyumadan önce ağır yemekler yemekten kaçın: Uyumadan önce tükettiğin ağır öğünler uyku kaliteni düşürür. Zinde uyanmak istiyorsan buna da dikkat etmelisin.