Koşu Deneyimini Zirveye Taşı!

Koşu antrenmanlarında bu önerileri izleyerek bir şampiyon gibi koşmaya başlayabilirsin.

Daha güçlü ve hızlı bir koşucu olmak için koşmalısın. Bunu zaten biliyorsun değil mi? Ama toplam performans düzeyini etkileyen asıl unsur koşudan sonra ne yaptığın. İyi bir koşu sonrası uygulayacağın iyi bir güç toplama stratejisi, hem sakatlık riskini azaltıyor hem de vücudunun antrenmanlardan en yüksek verimi almasına yardımcı oluyor.

O zaman British Athletics ve NRC Koşu Koçu Dan Stepney’e kulak ver: “Egzersizden sonraki 20 dakika, kaybettiğin besin maddelerini ve suyu geri alman için ideal. Bir şeyler yiyip içmek için eve gitmeyi bekleme; beklersen bu zaman aralığını kaçırırsın. Bunun yerine ne yiyeceğini planlayıp hazırla ve antrenmana giderken yanına al. İdeal olan protein ağırlıklı yiyecekler yemen, ancak antrenmandan sonraki 20 dakikada yemek yemek zor geliyorsa antrenman sonrası smoothie’leri iyi bir seçenek olabilir.”

Vücudundaki tüm ana kaslara kısa süre içinde yardımcı olmak için koştuktan sonra kapsamlı ve dinamik bir şekilde soğuduğundan emin olmalısın. Örneğin Nike Oregon Project’in rutininde dizi karna çekme, topukları arkaya vurma, lunge ve esneme gibi hareketler bulunuyor. Güç toplamanın çok önemli bir parçası olan uykuyu yeterince almayı ise sakın unutma!

Koşu antrenmanlarını zirveye taşıman için her zaman yanında olacak profesyonel bir koça ihtiyaç duyuyorsan, Nike Running Club uygulamasını aşağıdaki link’lerden indirebilirsin.

Google Play Store için tıkla.

Apple Store için tıkla.