Grup Derslerini Mutlaka Denemen İçin 5 Neden

Özellikle spora yeni başlıyorsan grup derslerinin egzersiz alışkanlıklarına katacağı bu 5 avantaja mutlaka göz atmalısın.

Bir spor salonuna üye olduğunda karşına bolca seçenek çıkacak. İster makinelerle veya serbest ağırlıklarla “Old School” ağırlık antrenmanı yapabilir, istersen koşu bandında kulaklığını takıp koşarak ter atabilir, istersen de TRX, Yoga, Kickbox, GFX, Pilates gibi sayısız grup dersini deneyebilirsin.

Spor salonuna gidenlerin genellikle üç farklı şekilde antrenman yaptığını fark edeceksin: Kendi kendine çalışanlar, kişisel eğitmen ile çalışanlar ve grup derslerine girenler. Sen de bunlardan hangisini tercih etmen gerektiğini merak ediyor olmalısın.

Aslında bunların hepsinin kendine göre ayrı ayrı artıları var, ancak yapılan araştırmalarda, değişik grup derslerini denemenin egzersiz alışkanlığı oluşturmada en etkili yöntemlerden biri olduğu ortaya çıkmış.

Peki grup dersleri nasıl oluyor da bu kadar etkili olabiliyor?

Hoşuna Giden Aktiviteyi Bulma Şansın Olur

Egzersiz yapmayı sürdürebilmenin bir numaralı kuralı keyif almak. Grup dersleri sana deneyebileceğin onlarca değişik aktivite sunacak. Elbette denediğin her aktivite hoşuna gidecek diye bir şart yok. Belki spinning dersine girecek ve hiç sevmeyeceksin. Bir de kickbox dersini deneyeceksin ve ona bayılacaksın. İşte bunu anlamanın ve hoşuna gidenleri bulabilmenin tek yolu değişik aktiviteler denemek. Grup dersleri sana bu fırsatı fazlasıyla sağlayacak.

Eğlenirsin

Çocukken oyun parklarında ne kadar eğlendiğini hatırlıyor musun? Arkadaşlarınla oynamak, kendi başına bir köşede oynamaya göre her zaman çok daha eğlenceliydi değil mi? Aslında bu yetişkinler için de böyle. Grup derslerini, derse katılan diğer kişilerle beraber, zorlanarak, gülerek ve hep beraber terleyerek yapmak doğamızdaki paylaşma ve sosyallik duygularını harekete geçiriyor. Bu da hem daha iyi zaman geçirmemizi hem de bu aktiviteyi tekrar yapmak istememizi sağlıyor. Zamanın ne kadar hızlı geçtiğine şaşıracaksın!

Her ne kadar grup derslerinin gücü, kondisyonu, esnekliği, dengeyi artırma gibi amaçları olsa da öne çıkan farklı avantajları sayesinde bunları fark bile etmeyebilirsin. Pek çok kişi yogaya esnekliğini artırmak için değil, stres seviyesini azaltıp kendini yenilenmiş gibi hissetmek için giderken, Zumba dersine katılanlar ise bunu kalori yakmaktan çok dans edip eğlenmek için yapıyor!

Düşünmen, Planlaman, Not Alman Gerekmez

Hiç spor salonuna gidip de bugün ne yapsam diye düşündüğün oldu mu? Sıkı bir şekilde takip ettiğin bir planın yoksa, plansızlık da motivasyonu en kolay kıran nedenlerden biri. Grup derslerini kapsamlı eğitimler almış eğitmenler veriyor ve sana hareketleri nasıl, ne zaman, hangi sırayla ve nasıl yapman gerektiğini tek tek anlatıp gösteriyorlar. Bu da hem işini çok kolaylaştıracak hem de arada dikkat etmen gereken noktaları görme şansın olacak. Tek yapman gereken ders saatinde sınıfta olmak, işte hepsi bu kadar!

Daha Etkili Bir Antrenman Yaparsın

Tahmin edelim, çok büyük ihtimalle egzersizleri tek başına yaparken kendini yeterince zorlamıyor ve gereğinden uzun dinlenme araları veriyorsun. Grup derslerinde ise süreyi ve şiddeti eğitmen ayarladığından kaçışın olmayacak! Bu nedenle çok daha etkili bir antrenman yapma ihtimalin artacak.

Bazılarımız kritik anlarda yüksek sesle motivasyon veren eğitmenlerle daha etkili çalışırken bazılarımıza bu biraz fazla gelebilir. Bunun için mutlaka değişik eğitmenlerin derslerine katılmayı dene ve seni en fazla motive edenleri bul.

İyi Olduğun Alanları Keşfedersin

Yine çocukluğuna dönelim. Mutlaka senin okulunda da doğuştan gelen yatkınlıkları sayesinde belli alanlarda diğerlerine göre daha iyi olan öğrenciler olmuştur.

Değişik dersler denediğinde, bazılarında daha hızlı gelişme sağladığını göreceksin. Bu da seni motive edecek ve muhtemelen bu derslere daha fazla önem vermeye başlayacaksın. Böylece gelişimin hızlanacak, kendini daha da iyi hissedeceksin. Bir gün bir bakacaksın, egzersizi hayatının bir parçası haline getirmeye başlamışsın bile!

Tüm bu nedenlerin yanına şunu da ekleyelim. İddiaya gireriz ki senin de günlük hayatında fazlasıyla stres var. Pek çok kişi fark ederek ya da etmeyerek, bundan kaçabilmek için kendini sağlıksız yemek, veriyor. Bunlar anlık tatminler sağlasa da vücuda olan etkileri, hissedilen stresin kartopu gibi büyümesine neden oluyor. Stresle en etkin başa çıkma yollarından birisi keyif aldığın ve seni fiziksel olarak zorlayacak bir aktivite yapmak. Bunun uzun dönemde, vücuttaki kortizol yani stres hormonu miktarını doğrudan azaltıcı bir etkisi bulunuyor.

Grup derslerine başlarken belki başkalarıyla birlikte bilmediğin bir ortama girmekten çekinebilirsin. Unutma, derse ilk kez girenin sadece sen olma ihtimali yok denecek kadar az, katılanların çok büyük bir kısmı da başlangıç seviyesinde olacak. Ayrıca insanların birbirini nasıl desteklediğini ve pozitif enerji saçtığını görünce keşke daha önce deneseymişim diyeceksin. O zaman bekleme ve hemen hareket geç!