Gelişimini Engelleyebilecek 5 Fitness Yanlışı

Bu hataları yapmamaya dikkat edersen sporun etkisinin nasıl arttığını ve hedefine ne kadar hızlı ilerlediğini göreceksin.

Hayatına sporu katarken yaptığın birkaç küçük hata gelişimini engelleyebilir ve seni hedefinden uzaklaştırabilir. Bu fitness hatalarını ve bu hatalardan nasıl kaçınabileceğini senin için derledik.

Kardiyo ile Başlamak

Birçok kişi kardiyovasküler antrenmanları, direnç antrenmanlarından önce yapmak gerektiğini düşünüyor ama aslında bu doğru bir yöntem değil. Vücudun direnç antrenmanı boyunca enerjiye ihtiyaç duyuyor ve glikojen tüketmeden yağ yakamıyor. Glikojen tüketmek için öncelikle ağırlıklarla çalışıp ardından kardiyovasküler antrenman boyunca glikojeni tüketmeye hazır hale getirmelisin.

Dinlenmemek

Yoğun antrenmandan sonra vücudumuz yenilenmek için zamana ihtiyaç duyuyor. Bu yüzden antrenmana ara verdiğin günler, özellikle spora yeni başladıysan, çok önemli.

Aç Kalmak

Kilo vermek için aç kalmak gerektiği düşüncesi çok yanlış. Vücudun enerjiye dönüştürmek için besinlere ihtiyaç duyuyor. Ne yediğin ve ne zaman yediğin çok önemli. Örneğin kas gelişimin için özellikle antrenman sonrası mutlaka protein tüketmelisin. Karbonhidratları ise antrenmanından 1-2 saat önce tüketmelisin.

Motive Olmamak

Fitness bir yaşam biçimi. Diyet ve antrenmanını bir rutine oturtmaya çalışmalısın. Bu rutin sana iyi bir spor alışkanlığı kazandıracak ve bu alışkanlıklar sayesinde gelişimini daha kolay sağlayacaksın. Sonucunu görmek seni mutlu edecek!

Amacının Olmaması

Bir amacının olması çok önemli. Ulaşmak istediğin noktaya ve buraya ulaşmayı neden istediğine karar ver. Gelişimini ölçmeye çalış, böylece ne kadar yol kat ettiğini görebilir ve devam etmek için motive olabilirsin.