Fonksiyonel Fitness Rehberi

Fonksiyonel fitness’in faydaları, dikkat etmen gereken noktalar ve üç farklı antrenman programı bu yazıda.

Fonksiyonel fitness, çok yönlü planda birçok eklemin dahil olduğu hareketlerden oluşuyor ve kişinin kuvvet, denge, güç, koordinasyon ve kondisyon gibi özelliklerini geliştirmesini hedefliyor.

Elbette egzersizlerin doğru teknikle yapılması büyük önem taşıyor ve antrenmandan alınan verim artıyor.  Antrenman yaparken mutlaka tekniğini kontrol et ve egzersizleri doğru teknikle yaptığından emin ol. Unutma, yanlış teknikle yaptığın egzersizler sakatlık riskini artıracak. Egzersizlerde doğru tekniği yakalayabilmen için uzman bir eğitmenden destek alabilirsin.

Fonksiyonel fitness antrenmanlarına başlamak istiyorsan güç ve kardiyovasküler sistemlerini bir arada çalıştıracak bir antrenman programı izlemelisin. İdeal bir fonksiyonel fitness antrenmanı nasıl olmalıdır diye merak ediyorsan aşağıdaki üç örnek antrenman programını inceleyebilirsin.

Antrenman 1
10 dakika ısınma Set Tekrar Dinlenme
Plyo Push Up 3 30 sn 1 dakika
Swiss Ball Plank 3 30 sn 1 dakika
Dummbell Front Squat with Press 3 10 1 dakika
Bent Over Row 3 10 1 dakika
Deadlift 3 10 1 dakika
Half Kneeling Pall of Press 3 10 1 dakika
Battle Rope 3 30 sn 1 dakika
Static Stretching

Antrenman 2
10 dakika ısınma Set Tekrar Dinlenme
Medicine Ball Chest Pass 3 30 sn 1 dakika
Kettlebell Swings 3 30 sn 1 dakika
Hold Squat Cable Row 3 10 1 dakika
Step Up to Dummbell Overhead Press 3 10 1 dakika
Sumo Squat High Pull 3 10 1 dakika
Up – Down Plank Push Up 3 30 sn 30 sn
Ergometre 5 30 sn  sn
Static Stretching

 

Antrenman 3
10 dakika ısınma
Half Kneeling Wood Chop 3 30 sn 1 dakika
Barbell Power Clean 3 10 1 dakika
Bench Press 3 10 1 dakika
Cable Squat Row 3 10 1 dakika
Lunge with Dummbell Overhead Press 3 10 1 dakika
Burpee to Box Jump 3 30 sn 30 sn
Hanging Leg Raise 3 30 sn 30 sn
Static Stretching

Yazar: Anıl Yarar, MAC Kanyon