Doğru Nefes Almayı Bilmen Neden Önemli?

Egzersiz yaparken doğru nefes almayı bilmen neden hem sağlığın hem de performansın için bu kadar önemli?

Spor sırasında yanlış nefes alman boyun kaslarına ve kürek kemiğine zarar verebilir. Doğru nefes alma yöntemleri ile buna engel olabilirsin. En sık rastlanan dört nefes alma hatasını nasıl düzeltebilirsin?

Hata #1: Yanlızca karnından nefes alıyorsun

Sonuç: Yarısı dolu bir su şişesini ortasından sıkarsan merkezi çöker. Göğüs nefesin de benzer bir etkiye sahip. Sadece karnınla nefes alıyorsan, akciğerlerini tam kapasitesiye kullanmıyorsun demektir.

Düzeltme: Diyaframını, karnını ve kaburgalarını içeren düzgün nefes alma formu uygula. Başka bir deyişle genişleyen sadece karnın olmamalı.

Hata #2: Ağırlık kaldırırken nefesini görmezden geliyorsun

Sonuçlar: Bu performansını sınırlandırmanın yanı sıra, ağır yükleri diyaframdan nefes almadan hareket ettirmen omurganı disk çıkıntısı veya fıtık gibi yaralanmalara karşı hassas kılıyor.

Düzeltme: Ağır bir şeyi kaldırmadan önce nefes al, ardından basınç ve stabilite oluşturmak için nefesini tut. Nefesini verirken dişlerini kapalı tut ve yavaşça nefes ver, böylece nefesin bir tıslama sesi çıkaracak. Bu daha doğru nefes almış olduğun anlamına geliyor.

Hata #3: Egzersiz yaparken ağızdan nefes alıyorsun

Sonuçlar: Ağzından nefes alman iyi sonuçlar almanı engelliyor.

Düzeltme: Kardiyo egzersizleri veya HIIT sırasında burnundan yavaş ve derin nefes almalısın, çünkü bu vücudunu dinlenme ve sindirim moduna geçirmekte daha iyidir. Bunun sebebi akciğerlerinin sıcak havayı tercih etmesi, sen burnundan nefes aldığında akciğerlerine aldığın hava da ısınmış oluyor.

Hata # 4: Ellerini başının arkasına alırken nefesini tutuyorsun

Sonuçlar: Bu şekilde nefes alman göğüs kafesini açıyor ve diyaframını tehlikeye atarak nefes almanı daha da zorlaştırıyor.

Düzeltme: Nefesini tutman gerekirse eğilip ellerini dizlerine koy. Bu diyaframının havayı daha iyi hareket ettirmesine izin vererek sana daha doğru nefes alma imkanı sunacak.