Bacak Antrenmanlarını Atlamaman İçin 5 Neden

Bacak antrenmanlarının diğer kas gruplarının da gelişmesine yardımcı olduğunu biliyor musun?

Birçok kişi tarafından bilinmeyen bir gerçek, güçlü bacak kaslarının diğer bölge kaslarının da gelişmesine yardımcı olduğudur. İşte güçlü bacak kaslarına sahip olmanın 5 avantajı:

  1. Büyük kas grupları (Glutes, Hamstrings, Quadriceps) düzenli olarak çalıştırıldığında vücut, antrenman sonrası kaslarda yaşanan tahribatı onarmak için daha fazla testosteron hormonu salgılıyor. Böylece daha fazla kas gelişimi sağlanıyor.
  1. Bacak kaslarının kuvveti arttıkça, üst gövde kaslarınınki de artıyor. Bacak antrenmanları vücudun güç kazanması, hacim alması ve sıkı olması için büyük önem taşıyor.
  2. Üst vücut kaslarını çalıştırdığın kadar alt vücudu da çalıştırmak, vücudun alt kısmının ve üst kısmının dengeli bir şekilde gelişmesine yardımcı oluyor. Eğer eşit bir gelişim olmazsa, üst gövde daha fazla kas kütlesine sahip olacağından, uzun vadede omurga rahatsızlıkları riski artıyor.
  3. Bacak antrenmanları diz eklemi sağlığı açısından da büyük önem taşıyor. Bacak kasları ne kadar kuvvetli olursa, diz eklemine binen yük o kadar az oluyor ve böylece oluşabilecek diz problemleri de azalıyor.
  1. Alt bacak kaslarının (calf bölgesi) kuvvetlendirilmesi, ayak bileğini çevreleyen bağların ve tendonların kuvvetlenmesine yardımcı oluyor. Böylece ayak bileğinin burkulma ve sakatlanma riski de azalıyor.

Yazar: Anıl Yarar