2019’da Fitness Hedefine Ulaşman İçin 5 Öneri

Sana verdiğimiz bu beş öneriye kulak vererek yeni yılda fitness hedefine adım adım ulaşacaksın.

Yeni yıl yeni hedefleri de beraberinde getiriyor. Birçok kişi 2019 yılı için egzersiz programlarını yapmaya başladı bile. Peki bu hedefleri nasıl uzun süre devam ettirebilmek için neler yapmalısın?

1. Hazırlan

Öncelikle egzersiz programına başlamadan önce fiziksel ve psikolojik olarak hazır olduğundan emin ol. Fitness’a başlamadan sağlık kontrolü yaptırman da fiziksel açıdan hazır olup olmadığını görebilmen için iyi olacak.

2. Plan Oluştur

Egzersiz programına başlamadan önce cevaplaman gereken bazı sorular var. Bunlardan ilki ne zaman başlayacağın. Kendine üç gün belirle ve bu günlerde egzersizini aksatmamaya çalış. İkinci soru ise “Ne tür bir egzersiz planı oluşturacağım?” olmalı. Bu konuda en doğru karar yapmaktan keyif alacağın bir egzersizi seçmen olacak. Yürüyüş yapmak, bisiklete binmek, koşmak, dans etmek, tenis, basketbol… Kendine uygun bulduğunu seç ve başla!

3. Arkadaşınla Spor Yap

Sporla ilgilenen ve bir arkadaşın varsa yeni yılda spora beraber başlayabilirsiniz. Bu şekilde birbirinizi motive edebilir ve daha fazla eğlenebilirsiniz. Yapmanız gereken ikinizin de sevdiği ortak bir spor bulmak. Bunun sizi nasıl motive ettiğine şaşıracaksın.

4. Basitten Başla

Öncelikle hayat stilini değiştirmeye çalış. Başlangıç olarak beslenme düzenini daha sağlıklı bir hale getirebilirsin. Yoğun ve zorlayıcı egzersiz yapan insanlar görüyor olabilirsin. Unutma, herkes aynı seviyede olmak zorunda değil. Sen daha basitten başla ama istiktarlı ol ve kendini geliştir. Haftada 3 gün egzersiz yeni başlayanlar için oldukça ideal bir rutin. Günde 15 dakikalık bir yürüyüş bile hayatında büyük bir değişiklik yapacak.

5. Gerçekçi Ol

Kendine koyduğun hedeflerin gerçekçi olsun. Belirlediğin hedeflerin gerçekleştirilebilir olduklarından emin ol. Spora yeni başladıysan kimse senden maraton koşmanı beklemeyecek. Bunu bilmeli, küçük hedeflerle asıl amacına günden güne yaklaşmalısın.