Yaza Özel Sağlıklı ve Serinletici Atıştırmalıklar

Ara öğünlerinde lezzet ve sağlıkla tüketmen için yaza özel serinletici atıştırmalık tarifleri yazımızda.

Sağlıklı ve dengeli beslenmenin altın kuralının ara öğün tüketmek olduğunu artık eminiz sen de biliyorsun. Ara öğünlerin kan şekerini düzenlemek, ana öğünlerde çok fazla besin tüketmemek, metabolizmayı hızlandırmak gibi pek çok faydası bulunuyor. Bu faydalı öğünleri sıcak yaz günlerinde de atlamaman için sana birbirinden lezzetli ve serinletici tarifler hazırladık!

Yoğurt

Yoğurt içerdiği protein ile seni tok tutarken kalsiyum ile yağ depolama hızını düşürüyor. Probiyotikleri ise sindirimine iyi geliyor.

Tarif 1: Yoğurdu 1-2 dakika çırparak kıvamını aldıktan sonra içerisine dilediğin kadar salatalık ve buz ekleyip tüketebilirsin.

Tarif 2: Kuşbaşı şeklinde doğranmış 10-12 küçük parça mevsim meyvesini yoğurduna ekleyip sağlıkla tüketebilirsin.

Ayran

Eğer ayranını kendin hazırlarsan daha az tuzlu, yani sağlıklı olacak.

Tarif: Bir bardağın dörtte üçüne ayran, geri kalan kısmına ise maden suyu ekle. Dilersen biraz limon, fesleğen ve nane de ekleyebilirsin.

Taze Kırmızı Biber

Kırmızı renkli sebze ve meyveler likopen denilen, kalp-damar sağlığı için çok güçlü antioksidanları içeriyor.

Tarif: 1 adet taze kırmızı biberi dikey olarak kesip içini temizle. Her bir parçasına birer yemek kaşığı lor peyniri ekle ve üzerine çörek otu serp.

Tarçın

Tarçın kan şekerini dengelemek için en büyük yardımcılarından biri. Yulaf ve şeftaliden alacağın posa ise seni uzun süre tok tutacak.

Tarif: 1 adet elmayı tarçın ile iyice pişir ve soğumaya bırak. 1 su bardağı yoğurdu iyice çırp. Küçük bir kavanozun en altına çırpılmış yoğurt, üzerine tarçınlı elma, onun üzerine 2 yemek kaşığı yulaf, en üste ise biraz şeftali ekle.

Semiz Otu

Semiz otu iyi bir A ve C vitamini kaynağı. Zerdeçal ve zencefil ise metabolizmanı hızlandıracak. Semiz otunu sarımsaklı yoğurda ekleyerek de rahatlıkla tüketebilirsin. Kan basıncının dengelenmesine fayda sağlayacak.

Tarif: Dilediğin miktarda semizotunu iyice yıka. Üzerine dilediğin kadar 4 parçaya kesilmiş cherry domatesleri ekle. Ayrı bir kapta, dörtte üç su bardağı yoğurdu çırpıp, içerisine 1 çay kaşığı zencefil ve 1 çay kaşığı zerdeçal ekleyip iyice karıştır. Hazırladığın sosu semizotu salatasının üzerine ekle.

Smoothie

Smoothie hazırlarken içerdiği meyve miktarına dikkat etmen gerek. Çünkü meyve miktarı yüksek smoothie’ler bol kalorili ve glisemik indeksi yüksek içecekler haline geliyor. Bu durum da kilo verme sürecini olumsuz etkileyebiliyor, spor esnasında ani kan şekeri düşmelerine sebep olabiliyor.

Tarif 1: 1 yerli muz, çeyrek avokado, yarım demet maydanoz, 1 salatalık ve 100 ml suyu blender’dan geçir

Tarif 2: Yarım limon, 1 yeşil elma, 2-3 salatalık, 3-4 yaprak naneyi blender’dan geçir.

Kabak

Kabak içerdiği C vitamini ve yüksek miktardaki manganez ile seni yaz aylarında güneşin zararlı etkilerinden koruyacak.

Tarif: Dilediğin kadar kabağı, dikey olarak ikiye kes. Her bir parçayı ince ince dilimle. Yağlı kağıdı fırın tepsisine ser. Dilimlediğin kabakları güzelce tepsiye yerleştirip fırına ver. Hafif kahverengileşip, büzüşünceye kadar fırında beklet. Fırından çıkarıp, cam bir kaba koyup soğumasını bekle. Daha sonra üzerini alüminyum folyo ile kapatıp buzdolabında saklayabilirsin. Acıktığında veya spordan geldiğinde, bir kase kadar alıp üzerine iki kaşık yoğurt ile tüketebilirsin.