tatilde beslenme

Seyahat Ederken De Düzgün Beslenebilirsin

Bu yaz tatilin için yeni bir alışkanlık edinmeye ne dersin? Tatildeyken yediklerinden pişmanlık duymaman için önerilerimizi izle.

Tatiller dinlenmeni ve yeni maceralar yaşamanı sağlıyor ama aynı zamanda yediğini kontrol etmediğin taktirde kilo almana neden olan öğünlerle dolu da olabiliyor. Evden uzaktayken düzgün beslenmene engel olan faktörlere karşı koymana yarayacak birkaç tavsiyemiz var.

Tatil öncesinde beslenmen için bir plan oluştur

Bazı insanlar beslenmesinin yüzde 80’ini sağlıklı yemeklerden oluşturup geri kalan yüzde 20 ile yemek istediklerini tadını çıkarıyor. Bazıları ise 70:30 oranının veya daha sert bir değişimin daha da iyi olduğunu düşünüyor.

Her gün 3 öğün yemek yiyeceğin 5 günlük bir tatilde yediklerinin 30%’una daha az dikkat ederek beslenmek sorun değil diyorsan, her günün bir öğününde yediklerine daha az dikkat ederek beslenebilirsin. Bunu yaparken pişmanlık yaşamaman ve panik olmaman için bunun kararını önceden vermiş olman önemli.

Öğün öncesi atıştır

Yoldayken veya uzun bir gezideyken yanına kuruyemiş benzeri atıştırmalıklar alıp öğünlerini kontrol et. Uzmanlar yanına sadece kendine yetecek miktarda atıştırmalık alman konusunda uyarıyor. Eğer büyük bir paket alıp başkalarıyla birlikte tüketirsen kendin için planladığın porsiyona dikkat etmen zorlaşabilir.

tatilde beslenme

Yemekleri paylaş

Dışarda yemek yerken kaç kişilik bir grup olduğunuza bağlı olarak birkaç çeşit yemek seçin, örneğin bazıları sebze ağırlıklı daha hafif yemekler bazıları ise daha ağır çeşitler olabilir. Bu ilk bir kaç lokmada “Bu güzel yemeği yedim, çok güzeldi ve lezzetliydi” diye düşünüp ardından pişmanlık hissetmemen için önemli. Elbette bunu yaparken yediğinin tadını çıkarmayı, sohbet etmeyi ve bu lezzetleri tatil anılarının güzel bir parçası olarak görmeyi de unutma.

Dönüşü unutma

Tatildeyken farklı bir şekilde beslendiysen tatil sonrası düzenine geri dönmek için kendi kendine yardımcı olmalısın. Senin için neyin en iyi olduğu, motivasyonuna ve kişisel tercihlerine bağlı. Bunun için, bir not, motive edici bir alıntı, telefonda bir hatırlatma veya bir arkadaşın ya da koçun döndükten sonra sana sporu ya da sağlıklı beslenmeyi hatırlatması yardımcı olabilir. Örneğin eve döndüğünde dolabın üstünde “Evine hoş geldin! Sağlıklı alışveriş listen burada!” gibi bir not görmek sana çok iyi gelebilir.