Öğle Yemeği Alışkanlığını Nasıl Kazanabilirsin?

Öğle yemeği seni beslenme hedeflerine ulaştıracak bir alışkanlık. Peki bu alışkanlığı nasıl kazanabilirsin?

Bu yazıda sana öğle yemeğinin tadını çıkarmanın sağlıklı yollarını anlatacağız. Çünkü sadece ne yediğin değil, aynı zamanda onu nasıl yediğin de önemli. Böylece beslenme hedeflerine ulaşmana yardımcı olacak bir alışkanlık kazanabilirsin.

Her öğünü, elde etmeye çalıştığın sonuca bağlı olarak vücudunu uygun şekilde beslemek için bir fırsat olarak gör. Öğle yemeği ise günün ortasında yendiği için kahvaltı ve akşam yemeğinden biraz daha farklı. Uygun ve her zaman erişilebilir olması gerekiyor.

İşte daha iyi bir öğle yemeği yiyebilmen için işine yarayacak alışkanlıklar.

Öğle yemeğine özel bir market listesi oluştur

Öğle yemeğini kontrol etmenin en kesin yolu onu kendin yapman. Ancak hazır yiyecek almaya alışkınsan ya da öğle arasında dışarda yemek yemeyi tercih ediyorsan önceden plan yapmak, alışveriş yapmak ve yemek pişirmek sana biraz zor gelebilir.

Bu nedenle ilk adımda yapabileceğin en küçük değişiklikle başlamanı öneririz. Mesela “Haftada beş gün, öğle yemeğimi yanımda getireceğim” çok büyük bir hedef. Bunun yerine şu adımla başlayabilirsin “Hazırlamak istediğim öğle yemeği için bir market listesi oluşturacağım”.

Haftada iki veya üç gün öğle yemeği getirmeyi hedefle

Tabi ki bu alışkanlığı daha tutarlı kılmak için, ev yapımı öğle yemeğini haftada iki veya üç kez yanına almalısın.

Öğle yemeği bir toplantı gibi planla

Öğleleri sık sık bir protein barın yarısına veya biraz salataya mecbur kalıyorsan öğle yemeğini önceden, tercihen kahvaltıdan üç ila beş saat sonra olacak şekilde planla. Bu şekilde öğle yemeğini yemeyi garanti etmiş olursun.

Yemeğini 20 dakikalık bir etkinlikle eşleştir

Yemeğinin en az 20 dakika sürmesi için kendini geliştirmeni öneririz. Çok çabuk bitirmeye veya fazla yemeye meyilli olabilirsin, çünkü midenin beynini doyduğu konusunda uyarması 20 dakika sürer.

20 dakikayı doldurduğundan emin olmak için, bir podcast dinlemeyi, bir zamanlayıcı ayarlamayı ya da yemek yerken belli sayıda makale okumayı düşünebilirsin.

3&7 kuralını izle

Uzmanlar, “Öğle yemeklerinde en az üç farklı renkte meyve ve sebze yemeye çalışın” diyor. Hafta boyunca gökkuşağının yedi renginin hepsini de elde etmeye çalış. Önceleri sadece üçten başlamak daha kolay ve ardından daha fazlasını yapabilirsin.