Kaliteli Karbonhidratlar Tüket, Fit Kal!

Şimdiye kadar karbonhidratlar hakkında duyduklarını unut! Sağlıklı oldukları sürece hem karbonhidrat tüketip hem de fit kalabilirsin!

Karbonhidratların zayıflamanda doğrudan etkisi olduğunu söylemek güç. Fakat sağlıklı karbonhidratlar iyi bir enerji kaynağı olmakla birlikte, seni daha uzun süre tok tutmaya yarıyor. Sen de bu yazıda bulacağın karbonhidrat seçeneklerini öğünlerine ekleyerek sağlıklı karbonhidrat tüketmeye başlayabilirsin.

Bezelye

Yarım su bardağı bezelye vücudunun günlük çinko ihtiyacının yüzde on ikisini karşılıyor. Bunun yanı sıra tüketildiğinde salgılanmasını arttırdığı leptin minerali sayesinde beynini uyararak sana kendini daha hızlı bir şekilde tok hissettiriyor.

Tam Buğdaylı Makarna

Kilo almadan makarna yemenin sırrı 100 – 200 gram arası bir miktarda ve tüm bir öğün yerine, öğünlerinin yanında yardımcı besin olarak tüketmen.

Fasulye

Fasulyenin her çeşidi farklı miktarlarda lif içeriyor. Aynı zamanda iyi bir protein ve demir deposu. Fasulye, seni tok tutacak besleyici bir karbonhidrat seçeneği.

Yulaf

Yulaf çözünebilir bir lif kaynağı. Bu özelliği sayesinde normalden daha çabuk tok hissettiriyor. Yapılan araştırmalar beslenme rutinine çözünebilir lif içeren besinleri eklemeni öneriyor.

Kinoa

Kinoa vücudunun ihtiyaç duyduğu, kas oluşumuna yardımcı olan 9 farklı aminoasite ve doymuş yağlara sahip bir besin. Yemeklerinin yanında yan öğün olarak tükettiğinde seni tok tutmaya da yarayacak.