Hindistan Cevizi Yağı Gerçekten Bir Mucize mi?

Son zamanlarda hakkında mucize bir besin olarak bahsedilen Hindistan cevizi yağıyla ilgili önemli ipuçlarını sıraladık.

Bir besinin yenebilen kısmına ulaşabilmek için ne kadar çaba harcıyorsan faydaları da genellikle bir o kadar yüksek oluyor. Hindistan cevizinin dışındaki sert kabuğunu düşündüğümüzde içinde bizi büyük sürprizler bekliyor olsa gerek? Ne dersin? Hindistan cevizinin içerdiği yağ mucize gibi lanse ediliyor, ama gerçekten öyle mi?

Hindistan cevizi bol lifli bir meyve, bunun yanı sıra iyi sayılabilecek bir vitamin mineral içeriğine sahip. Aynı zamanda Hindistan cevizinin en önemli özelliği, içerdiği yağ ve bol posa sayesinde uzun süre tok tutması. Öte yandan Hindistan cevizinin 100 gramında yaklaşık 360 kalori var, bu yüksek kalori oranı nedeniyle Hindistan cevizini ne kadar tüketeceğini iyi ayarlaman gerekiyor.

Hindistan cevizi yağı faydalı mı?

Hindistan cevizi orta zincirli doymuş yağlar içeriyor, bu yağ türü en çok Alzheimer ve epilepsi hastaları için faydalı. Ayrıca emilim süresi diğer yağlara oranla daha uzun. Hindistan cevizi içerdiği posa ve bu doymuş yağ sayesinde emilim esnasında metabolizma hızını artırıyor.

Hindistan cevizi yağının bel çevresindeki yağlar için faydalı olduğu ile ilgili bilgiler duymuş olabilirsin fakat bu araştırmalarda uygulanan diyet ve egzersizle ilgili yeterli bilgi yok. Benim tavsiyem Hindistan cevizini tok tutucu bir ara öğün olarak tüketmen. Ara öğünlerinde veya ana öğünlerinden yarım saat, 45 dakika önce 1-2 küçük parça tüketmen açlık kontrolünde sana fayda sağlayacak. Bu aralar moda olan, kahvenin içine biraz Hindistan cevizi yağı eklemek de fena bir fikir değil.

Ama tekrar etmekte fayda var, hiçbir besin tek başına mucize olamaz. Asıl mucizenin senin azmin, gayretin ve kendine gösterdiğin özen olduğunu unutma.

Yazar: Ali Dereli, Diyetisyen