Gece Yarısı Bile Atıştırabileceğin 11 Yiyecek

Uykudan hemen önce kendini çok aç hissediyorsan diyetisyen onaylı bu atıştırmalıkları tüketebilirsin.

Akşam yemeğini erken yediğin halde acıktın mı? Belki de sadece televizyon izlerken bir şeyler atıştırmak istiyorsun. Fakat yatmadan hemen önce yemek yemenin iyi bir fikir olmadığının da farkındasın. Bu gibi durumlarda geceleri atıştırmaktan çekinmeyeceğin seçenekleri bilmek ister misin?

Her şeyden önce, vücudumuzun yatmadan hemen önce yediklerimizi yakmama gibi bir durum söz konusu değil. Tabii ki metabolizma hızı geceleri biraz yavaşlıyor, ancak durmuyor. Evet kilona dikkat etmeye çalışıyorsan günün aktif olduğu zamanlarında yemek yemen daha iyi, ancak genel olarak aldığın kalorinin toplamı, ne zaman aldığından daha önemli. Yatmadan önce açlığını yatıştıracak bir atıştırmalık, sağlıklı beslenme çabalarını raydan çıkaracak bir sebep değil.

Eğer gerçekten acıktıysan, saatin kaç olduğuna bakmadan bir şeyler tüketmelisin. Karnın aç bir şekilde yatağa gidersen uyuyamazsın ki bu, en kötüsü olacak. Çünkü sağlıklı besleme ile birlikte uyku da kilo vermenin en iyi yardımcılarından. Çoğu zaman yatmadan önce acıktığını fark ediyorsan, bu muhtemelen gün boyunca yeterince yemediğin anlamına geliyor. Çok az kalori alıyor ya da yeterince protein almıyor olabilirsin.

Yatmadan önce yemek yiyeceksen mutlaka hafif bir şey seçmelisin. Çok büyük porsiyonlar tüketmekten kaçın, çünkü vücudun bu öğünü sindirmek için daha fazla çalışmak zorunda kalacak ve bu da kalitesiz bir uykuya yol açacak.

İdeal gece atıştırması karbonhidrat ve protein içeren, yaklaşık 200 kalorilik bir yiyecek olmalı. İşte beslenme uzmanları tarafından da onaylanan bazı atıştırmalık fikirleri:

  • Yüksek lifli kahvaltılık gevrek ve süt
  • Dil Peyniri
  • Kraker üzerine avokado veya haşlanmış yumurta
  • Fıstık ezmeli muz
  • Meyve ve kuruyemiş
  • Tam buğday ekmeği üzerine hindi füme
  • Granola’lı süzme yoğurt