FİT OLMANIN SIRRI BU 3 BESİNDE

Bu üç besin, seni fitness hedefine daha hızlı yaklaştıracak…

Fit olmak sadece egzersiz yaparak ulaşılabilecek bir hedef değil. Doğru miktarda kalori almayla, beslenme alışkanlıklarıyla ve alınan besinlerin vücudu nasıl etkilediğiyle de doğrudan ilgili. Metabolizma hızını artıran, hücre yenilenmesini hızlandıran 3 mucizevi besin ile tanışmaya hazır mısın?

KİNOA

Kinoa; ıspanak ve pancar ailesinin bir tohumu, ancak bir farkla. Kinoa en önemli temel amino asitlerden lisini içeriyor. Ayrıca glutensiz diyet yapanlar için de uygun bir seçenek.

Metabolizma üzerindeki etkisi: B vitamini besin sentezini kolaylaştırıyor ve daha etkili bir şekilde kilo kaybetmene yardımcı oluyor. İçeriğindeki lif tok hissetmeni sağlarken, protein sayesinde hem yağ yakıyor hem de yağsız dokuyu korumana yardımcı oluyor.

YOĞURT

Yoğurt, az şeker ve düşük kalori ile protein ihtiyacını fazlasıyla gideriyor. Kanıt mı istiyorsun? 2011 yılında Harvard’da yapılan bir araştırmaya göre yoğurt, fıstıkla beraber kilo kaybıyla en fazla ilişkilendirilen besin.

Metabolizma üzerindeki etkisi: 1 fincan yoğurt 17 gr protein ve 100 kalori içeriyor. B vitamini, besin sentezini kolaylaştırıyor. Ayrıca içerdiği probiyotikler sağlıklı bir sindirim ve bağışıklık sisteminin olmazsa olmazı. Tennessee Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, yoğurttaki kalsiyumun kilo vermeyi ve vücuttaki yağ oranını azaltmayı daha kolay hale getirdiğini ortaya çıkardı.

KARPUZ

Küp şeklinde doğranmış bir fincan karpuzda, yalnızca 50 kalori bulunuyor ve içeriğinin %92’si su. İçerdiği su miktarı fazla gıdalar tüketmek ise mideyi tok tutuyor.

Metabolizma üzerindeki etkisi: Karpuz tokluk hissi vermesinin yanı sıra, C vitamini ve likopen gibi antioksidanları da içeriyor. Likopen ise kanser ve kalp rahatsızlığı riskini azaltan bir madde. Ayrıca içerdiği L-sitrulin dolaşımı geliştiriyor ve ağrılı kasları yatıştırıyor.