etkili kilo vermek

Etkili Kilo Vermen İçin 10 İpucu

Vermek istediğin o 2-3 kilo fazlalığın bir türlü gitmiyorsa önerilerimize kulak ver!

Kilo vermek zor olabiliyor ama daha da zoru ne biliyor musun? Her şeyi doğru yaptığını düşünürken tartıdaki ibrenin aşağıya gittiğini görememek. Uzmanlar bunu “Kalori alımını azalttığında, vücudun aç kaldığını düşünüp daha fazla kilo vermek istemiyor; diğer bir deyişle bir şeylerin yanlış olduğunu hissedip senin aç hissetmene sebep oluyor ve kiloyu geri almanı sağlıyor.” diye açıklıyor.

Ayrıca yağ ve kas olarak kilo vermeye başlayınca vücudunun metabolizma hızı, yani kalori yakma hızı da düşüyor. İşte böyle bir duraklama yaşadığında alabileceğin bazı önlemler.

1. Egzersizleri 1 seviye hafifletmek:

Eğer kilo verirken aşırı yorgunluk yaşıyorsan bu yaptığın egzersizlerin fazla yoğun olduğunu gösteriyor olabilir. Genelde insanlar daha çok kilo vermek için egzersizlerin yoğunluğunu artırıyor. Bu kısa vadede iyi olsa da uzun vadede koruması zor olduğundan ve verilen kiloların geri alınmasına bile sebep olabiliyor.

2. Beslenmene daha çok protein ekle

Kilo verdikçe beynin bunu telafi etmek için kendini aç hissetmeni sağlıyor. Bunu engellemek için beslenmene biraz daha baklagil veya yazğsız et eklemelisin, bu kendini daha fazla ve daha uzun süre tok hissetmeni sağlayacak.

3. Zihinsel olarak rahatla

Kilo verme sürecinde sinirinin bozulduğu bir noktaya geldiysen devam etmek için önce zihinsel bir nefes al. Yapılan bir araştırmaya göre kortizol yani stres hormonunun salgılanmasına birkaç ay gibi uzun bir süre maruz kalmak kilo almaya yol açabiliyor ya da kilo verme sürecini durdurabiliyor. Rahatlamana yardımcı olması için yoga ya da meditasyonu deneyebilirsin.

etkili kilo vermek

4. Yediklerinle ilgili günlük tut

İlk başladığında daha hızlı kilo veriyorsun, çünkü vücudun öncesinde alışkın olmadığı bir hareket ve beslenme düzenine giriyor. Kilo verdikten sonra porsiyonlarına gösterdiğin özeni azaltman da kilo vermende yavaşlamaya sebep olabiliyor. Bu nedenle bunun yakın takibini yapman bu süreçte sana çok yardımcı olacak.

5. Daha fazla ağırlık çalışması yap

İnsanlar genel olarak sürekli kardiyo yaparak daha hızlı kilo vereceğini düşünse de aslında aşırı kardiyo yağ dışı vücut kütleni kaybetmene sebep olabiliyor. Bu da metabolizma hızının düşmesine, kilo verme sürecinde duraklamaya sebep olabiliyor. Haftada en az 2 ağırlık antrenmanı yaptığından emin ol. Yağ harici kütlen arttığında daha fazla kilo verebilirsin.

6. Spor salonu dışında da hareket et

Aktif olmak sadece salonda değil, gündelik hayatının her yerinde gerekli. Bu nedenle hareketli olduğundan emin ol. Bu kilo verme sürecinde sana çok yardımcı olacak. Uzmanlar sadece ayakta durmanın bile buna yardımcı olabilceğini söylüyor. Günlük rutinine hareketi arttırmana yardımcı olacak şeyler ekle, merdivenleri kullanmak, arabanı biraz daha uzağa parketmek gibi…

7. Akşam içkilerini azalt

Uzmanlar içilen bir iki kadeh içkinin kilo vermenin durmasının ardında yatan sebep olabileceğini söylüyor çünkü alkol kan şekerinin düşmesine sebep olup açlık hissetmeni sağlıyor. Bunun yanı sıra yağ yakımında da azalmaya sebep oluyor.

8. Sinsi “sağlıklı” yemeklere dikkat!

Aslında zararlı olmayan ama kalori açısından yüksek değere sahip yiyeceklere dikkat et. Bal, peynir, tam yağlı süt, fındık, tam yağlı yoğurt gibi besinler zararlı olmamalarına rağmen fazla tüketildiklerinde kilo vermeni engelliyorlar.

etkili kilo vermek

9. Her zaman yanında su taşı

Su, kilo vermede birkaç sebepten dolayı kilit rol oynuyor. İlk olarak susuz kalmaman spor için çok önemli. Bunun dışında insanlar sıklıkla susuzluğu açlıkla karıştırabiliyor, bunu engellemek için suyunu hep yanında taşı ve gereksiz atıştırmaların önüne geç.

10. Her öğün sebze ye!

Bu şekilde daha yüksek kalorili yemekleri daha düşük kalorili ve sağlıklı yiyeceklerle değiştirmiş olabilirsin. Uzmanlar her öğünde sebze yemenin daha çok lif almanı ve böylece kendini daha çok ve daha uzun süre tok hissetmeni sağlayacağını söylüyor.