dengeli beslenme

Duygusal Değil Dikkatli Beslen

Kilo vermek ya da mevcut kilonu korumak için hangi besinleri tükettiğin kadar bunları nasıl tükettiğin de önemli.

Duygusal beslenme olarak bildiğimiz sağlıklı besinleri dikkatsizce tüketmek, doymuş olmana ragmen vücudunun verdiği sinyalleri göz ardı etmene sebep oluyor. Aşağıdaki 5 ipucu dikkatli beslenmende sana yardımcı olacak:

  1. Yemek yeme süreni 20 dakika olarak belirle: Her lokmana odaklanarak 20 dakinanın hepsini yemek yemek için kullan. Belki bu şekilde yemek seni zorlayacak ancak yavaş ve bilinçli şekilde beslenmiş olacaksın.
  2. 5 dakika boyunca sessizce yemek ye: Bu süre içinde yemeğinin tabağına gelene kadar güneş ışınlarıyla büyümesinden çiftçinin işlemesine, marketten satın alıp pirişilmesine kadar hangi süreçlerden geçtiğini düşün.
  3. Yemeğini ufak lokmalar alarak tüket: Bir sonraki lokmaya geçmeden önce lokmanı iyice çiğnediğinden emin ol.
  4. Buzdolabını açmadan önce nefes al ve kendine “Gerçekten aç mıyım?” diye sor: Dolaptan bir şey çıkarıp yemeden önce kitap okumak, su içmek ya da kısa bir yürüyüşe çıkmak gibi farklı bir aktivite deneyebilirsin. Böylece sorunun gerçek cevabını bulacaksın.

dengeli beslenme