Dilediğin Forma Kavuşmanı Sağlayacak 8 Alışkanlık

Formunu en iyi hale getirmek için mutlaka bilmen gereken 8 uzman ipucu…

İki haftaya bağlı kal!

Motivasyonunu kaybetmeye başlıyorsan iki haftada bir programını değiştir. Yapılan bir araştırmaya göre antrenman programını ayda iki kere değiştiren insanlar rutinlerine, canları istediğinde değiştirenlere göre daha iyi bağlı kalıyor.

En önemli öğünü asla pas geçme!

Hayır kahvaltıdan değil, antrenman sonrası toparlanma öğününden bahsediyoruz. Birçok kişi egzersizden sonra yaktıklarını geri almamak için bu öğünü es geçiyor. Uzmanlar ise antrenmandan sonraki yarım saat içinde tüketilecek 10-15 gram protein ve 20-30 gram karbonhidrattan oluşan bir öğünün, vücudunun toparlanmasına, kas onarımına, enerji artışına ve daha iyi bir fiziğe kavuşmaya yardımcı olduğunu söylüyor.

Asla aynı antrenmanı yapma!

Uzmanlar, çoğu insanın istediği gelişimi görememesinin sebebinin antrenmanlarını daha zor hale getirmemesi olduğunu söylüyor. Değişiklik yapmak için ağırlıkları biraz arttırabilir, set aralarını 10-15 saniye kısaltabilir ya da bir set daha ekleyebilirsin.

Forma dikkat et!

Eğer bir tanesini bile doğru yapamıyorsan bir dakikada kaç tane şınav çekebildiğinin bir önemi yok. Uzmanlar hareketlerin düzgün yapılmadıkça etkisiz olduğunu ve hatta sakatlığa yol açabileceğini söylüyor. Önce formunu mükemmelleştir, sonra hız ve ağırlıkları arttırmaya odaklan. Böylece kendini hem sakatlıktan hem de motivasyonu kaybetmekten korumuş olursun. Unutma, nicelik değil nitelik önemli!

Fit arkadaşlar edin!

Bir antrenman arkadaşı, hem spora gitmen için seni daha çok motive edecek hem de oradayken daha uzun zaman geçirip daha fazla idman yapmanı sağlayacak. Yapılan bir araştırma, spora arkadaşıyla giden insanların yalnız egzersiz yapanlara göre orada ortalama 6 dakika daha uzun zaman geçirdiğini ve 41 kalori daha fazla yaktığını kanıtladı.

Porsiyonlara dikkat et!

Uzmanlar bu konuda gramı ve kalori hesabını bir kenara bırakmanı söylüyor. Standart bir yemek tabağında, yemekler birbirine değmeyecek şekilde duruyorsa bu sana uygun bir porsiyon demektir!

Uykuna dikkat et!

5 gün boyunca 7-9 saat uyumanın hem güzelliğine hem de sağlığına bir çok yararı var. Uzmanlar iyi bir uykunun enerji ve morali önemli ölçüde arttırdığını, aynı zamanda seni gece uyanık kalındığında alacağın gereksiz kalorilerden uzak tuttuğunu söylüyor. Ayrıca düzgün bir uyku gözlerin altında oluşan torbaları da engellemek için etkili olacak!

Tartıyla biraz vedalaş!

Çok sık tartılmak vücudundaki her gramdan rahatsızlık duyacağın bir takıntı yaratabiliyor. Uzmanlar haftada bir tartılmanın kilo almayı önlemek ve motive olmak için daha etkili olduğunu söylüyor.