Antrenmandan Sonra Ne Yemelisin?

Antrenman sırasında vücudun kaybettiklerini geri kazanabilmesi için, egzersiz sonrası tüketilen öğünler büyük önem taşıyor.

Vücudun beslenme ihtiyacı antrenman yapıldığında, yapılmadığı zamana göre çok daha fazla oluyor. Yapılan yoğun bir antrenman sonrası vücudun karbonhidrat depoları boşalıyor. Bu yüzden bu depoların yeniden doldurulması, kasların onarılabilmesi için protein sentezinin sağlanması ve terle kaybedilen elektrolit ve sıvının yerine konması gerekiyor.

Antrenmandan ne kadar uzun bir süre önce yemek yenildiyse ve bu yemeğin miktarı ne kadar azsa, antrenman sonrası vücudu en kısa sürede beslemek o kadar önem taşıyor. Antrenman sonrası doğru beslenmek, bir besin grubunu çok fazla tüketmek ya da bir diğerini kısıtlamak anlamına gelmiyor. Ayrıca antrenman boyunca kaybedilen sıvının, antrenman sonrasında yerine konması da dikkat edilmesi gereken başka bir önemli nokta.

Antrenman sonrası vücudunun gereken besinleri alması için tüketebileceğin ana ve ara öğün örneklerini aşağıda paylaşıyoruz: :

  • Yoğurt veya meyveli smoothie
  • Bulgur pilavı ya da makarnanın yanında tavuk, et, balık veya hindi
  • Tost ekmeği üzerine fındık/fıstık ezmesinin yanında muz dilimleri
  • Çikolatalı süt ve meyve
  • Çiğ sebze veya kuruyemiş

Yazar: Helin Aydın