ANTRENMAN ÖNCESİ VE SONRASI NE YEMELİSİN?

Jan 28, 2020 | BESLENME

Sana en iyi sonuçları getirecek ve kaslarının iyileşme sürecini hızlandıracak besinler!

Herkesin hedefi birbirinden farklı olsa da yaptığımız antrenmanlardan en iyi sonucu almak gibi bir ortak hedefte birleşiyoruz.

Amacın ister kalori yakmak, ister kas kütleni artırmak olsun, bu hedefe giden yolda en az yaptığın spor kadar önemli olan nokta ne zaman ne yediğin.

Bunun için sana antrenman öncesi ve sonrasında tüketebileceğin sağlıklı alternatifleri listeledik.

spordan önce ve sonra ne yemelisin

Antrenman Öncesi

Antrenmanı devamlı olarak boş bir mideyle yaparsan kas kaybına neden olabilirsin. Ayrıca bu senin yoğun bir egzersiz sırasındaki performansını da düşürebilir. Bu yüzden, antrenman öncesi yemen gerekenler kompleks karbonhidrat ve protein içeren gıdalar olmalı. Örneğin:

  • Fıstık ezmesi ya da elma ve muz
  • Küçük bir tatlı patates ve buharda pişmiş brokoli (zeytinyağı soslu)
  • Humus ve çok tahıllı kraker
  • Yoğurt ve karışık çerez
  • Esmer pirinç ve siyah fasulye

Antrenman Sonrası

Egzersiz yaparken vücudundaki kaslar glikojen depolarını tüketir. Bu nedenle, antrenman sonrası yarım saat ile 1 saat arası süre boyunca yediklerin çok önemlidir; çünkü, kaybettiğin bu enerjiyi yerine koymana ve yorgun kaslarını dinlendirmene yardım ederler.

spordan önce ve sonra ne yemelisin

İşte antrenman sonrası için birkaç atıştırmalık alternatifi:

  • Çikolatalı süt
  • Pikan cevizi ve yaban mersinli kinoa
  • Yarım muz, protein tozu, badem sütü ve kenevir tohumuyla yapılmış protein içeceği
  • Sote edilmiş sebzeler eşliğinde ızgara tavuk
  • İki yumurtayla hazırladığın omlet, yanında sote sebzeler ve çeyrek avokado