A’dan Z’ye Keto Diyeti

Ketojenik beslenme hakkında bütün öğrenmek isteklerin yazımızda.

Ketojenik beslenme düşük karbonhidrat alımı sayesinde yağ yakmana yardımcı olan bir beslenme çeşidi. Birçok insan ketojenik diyeti deneyerek sağlıklı ve kalıcı şekilde kilo veriyor. Ketojenik diyet ismini, vücuttaki ‘keton’ adı verilen moleküllerden alıyor. Düşük karbonhidrat alımı ve yoğun protein tüketimi sonucu vücut keto molekülü üretmeye başlıyor. Karaciğerin keto’yu aldığın yağlardan üretiyor.

Ketojenik beslenmek 7/24 yağ yakımı sağlıyor. İnsülin seviyesi düştükçe yağ yakımı en yüksek seviyeye ulaşıyor. Keto sana kilo verdirmenin yanı sıra, beynini de dinamik tutan bir molekül. Bu yüzden kendini daha az aç, daha fazla enerjik ve odaklanmış hissetmeni sağlıyor. Ancak diyabet ya da yüksek tansiyon ilacı kullanıyorsanız veya bebek emziriyorsanız, Ketonejik diye size uygun değil.

Keto diyetinin en önemli noktası karbonhidrat tüketiminden kaçınmak. Günde 50 gram’dan daha az, yaklaşık 20 gram kadar karbonhidrat tüketmelisin. İlk zamanlarda karbonhidrat hesaplaması yapmak işine yarayabilir. Kaçınman gereken diğer bir besin, şeker. Bunun yanı sıra ekmek, makarna, pirinç ve patates de tüketmemelisin.

Ayrıca yediklerin öncelikle yağ bakımından yüksek olmalı. Aşırı protein vücutta kan şekerine dönüştürülebildiğinden, protein oranı ise orta derecede olmalı. Düşük yağlı diyet ürünlerinden de kaçınmalısın. Su keto diyetinde en iyi arkadaşın olmalı, kahve ve çayı da korkmadan tüketebilirsin. Alkol olarak şarap tercih etmelisin.

Ketojenik beslenmenin yararları diğer düşük karbonhidrat diyetleri ile aynı fakat bu diyet daha hızlı kilo verdirme avantajına sahip. Vücudunu gerçek bir yağ yakma makinesine dönüştüren keto diyeti, bu sayede kilo vermeni hızlandırıyor.

Bu beslenme şekli tok kalma süreni artırırken, tükettiğin besinlerden aldığın enerjiyi de daha uzun süre kullanmanı sağlıyor. Ayrıca kan şekeri seviyeni düzenliyor ve diyabete iyi geliyor. Ketojenik beslenmenin birçok insanda ruhsal performansı ve fiziksel dayanıklılığı artırdığı da gözlemlendi. Yüksek protein tüketilmesi gereken bir diyet olduğundan dolayı, kas kütleni artırarak fiziksel dayanıklılığını geliştiriyor.

Ketojenik beslenmenin epilepsi hastaları üzerinde de iyi etkileri olduğu kanıtlandı. Hem kullanılan ilaçların yan etkilerini azaltıyor hem de psikolojik açıdan iyi geliyor.