5 Basit Adımda Temiz Beslenme Alışkanlığını Kazan

Kilo vermek istiyorsan en etkili yöntem düzenli antrenman yapmanın yanı sıra beslenme düzenine sağlıklı rutinler kazandırman olacak.

Kimimiz dönemsel diyetler yaparak kilo vermeye çalışırız. Oysa kilo vermenin sırrı beslenme düzenine bazı sağlıklı alışkanlıklar katmak. Örneğin temiz beslenme kavramı diyet yapmaktan çok genel olarak beslenme rutinini değiştirmen anlamına geliyor. Kulağa kolay gelmediğini biliyoruz ama birazdan sıralayacağımız beş adım kesinlikle işini kolaylaştıracak!

1. Kahvaltıyı Es Geçme

İşte bu asla yapmaman gereken şeylerin başında geliyor. Kahvaltı vücudunu güne hazırlayan en önemli öğün. Kahvaltıyı atladığında çok acıkacak diğer öğünlerinde gerekenden fazla yiyeceksin. Bunun yerine öğün atlamadan her öğünde makul miktarlar tüketmen daha dengeli ve sağlıklı olacak.

2. Su İçmeyi Unutma

Günde en az 4 veya 6 bardak su tüketmen gerekiyor. Su seni tok hissettirmesinin yanında, abur cubur yeme isteğini geçiştirmende de sana yardımcı olacak.

3. Sağlıklı Atıştırmalıklar Tüket

Çok acıktığında ya da canın abur cubur çektiğinde sağlıklı atıştırmalıklara yönelmelisin. Örneğin protein bar, kuruyemiş veya meyve tüketebilirsin.

4. Büyük Porsiyonlar Tüketmekten Kaçın

Kilo vermen için temiz beslenmenin yanı sıra, porsiyonlarının büyüklüğüne de dikkat etmen gerekiyor. Çünkü bir öğünün sağlıklı olması onu istediğin kadar tüketebileceğin anlamına gelmiyor.

5. Ne Yiyeceğini Önceden Planla

‘Bu akşam ne yesek?’ sorusu çok riskli bir soru. Haftalık yemek planını önceden hazırla. Böylece üşendiğin ya da kararsız kaldığın anlarda hızlı ve sağlıksız besinler tüketmek yerine temiz beslenmeye devam etmiş olacaksın.